ماجرای ناکامی زاهدانی ها و وام گاز/ چرا بانک ها کشته می شوند؟

ساعت: 08:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793200

مردم زاهدانی از مشکلات دریافت تسهیلات برای اجرای طرح گاز شهری گلایه داشتند و عدم همکاری بانک های موجود بر نارضایتی آنها افزود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، پس از سال ها انتظار برای بهره مندی مردم سیستان و بلوچستان از نعمت گاز طبیعی، سرانجام در اسفند ماه سال 1394 گاز طبیعی به این نقطه از کشور رسید اما هزینه برای گاز شهری تاسیسات به ویژه در ساختمان های بیش از 8 واحدی که مجبور به استفاده از سیستم پکیج و شوفاژ هستند، مشکلاتی را برای خانوارها ایجاد کرده است.

اعطای تسهیلات بانکی تا سقف 10 میلیون تن تصمیم مسئولان برای کاهش سختی اجرای تسهیلات گاز شهری در منازل و اصناف این کلانشهر بود که ساکنان مناطق گازدار می توانند با دریافت نامه ای نسبت به دریافت سهم گاز اقدام کنند. ارائه و درخواست به شعب موجود بانک ملی جهت دریافت تسهیلات بانکی کم بهره برای خطوط لوله گاز در منازل خود.

علیرغم اینکه این میزان در اجرای پکیج و دیگ بلوک های آپارتمانی و پروژه خط لوله گاز و نصب پکیج در بلوک 85 متری نزدیک به 40 میلیون تن است، اما در اخیر روزها و شاید ماه های اخیر باعث شکایت شهروندان شد.

تاخیر در آزادسازی گاز این روزها مشکل شهروندان است

شواهد و اظهارات متقاضیان وام نشان می دهد که برای دریافت وام قرض الحسنه، خط لوله با چالش های تخلف دست و پنجه نرم می کند و بیشتر این چالش ها حول عدم اعطای وام به متقاضیان یا معرفی ضامن در بانک است.

جهان تیگی یکی از شاکیان مراجعه کننده به بانک ضمن گلایه از عدم حمایت مسئولین در این زمینه گفت: علیرغم اینکه چند سالی است که گاز شهری به زاهدان می رسد، لوله کشی موجب شده است که بخش قابل توجهی از ساکنان گاز بی فایده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تمامی لایه ها توان پرداخت هزینه آبرسانی به منازل را نداشتند، دولت با دریافت آن، برای رفع بخشی از مشکلات اعتباراتی در نظر گرفت، اما سنگ اندازی به سمت بانک ها در این میان مردم را دچار سردرگمی و پشیمانی کرده است.

به گفته این شهروند زاهدانی، نزدیک به یک ماه است که مشغول کار بانکی و معرفی ضامن هایی برای پرداخت بخشی از هزینه های پروژه نصب پکیج و بخاری منزل من هستیم، اما بانک عامل همچنان نمی تواند تسهیلات با اجازه از مرکز

جهان تیگی ادامه داد: در بازدیدی که از بانک داشتیم متوجه شدیم کمبود منابع مالی باعث شده مردم نتوانند وام دهند.

شهروند دیگری گفت: مشکل تنها تاخیر در بازپرداخت وام گاز نیست، بلکه شرایط سخت ضامن است. خواهد بود.

وی افزود: تاکنون اسناد چند نفر را برای ضمانت تسهیلات خط لوله گاز قرض الحسنه به این بانک آورده ام اما هر بار به دلایلی از جمله غیرنظامی، عدم صیادی از سوی بانک رد شده است. چک، نامه حقوق و دستمزد و سایر توجیهات.»

سنگ اندازان تا فرا رسیدن فصل زمستان در راس کار هستند و شاهد تشکیل صف های طولانی گاز در برخی نقاط کلانشهر زاهدان هستیم و مردم بیش از گذشته سنگین می شوند.

در همین رابطه محمدرضا میرشکاری، معاون بهره برداری شرکت گاز سیستان و بلوچستان چندی پیش در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفته بود: «منازل مردم استان از سوی بانک مرکزی معرفی شده و شرکت گاز در آن دخیل نیست. در تسهیل تأسیسات گازرسانی».

پایگاه خبری عصرهامون آماده انتشار پاسخ کارکنان نهادها و ارگان های مرتبط با این گزارش می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید