ماجرای کمک های میلیاردی وزیر ورزش به پرسپولیس

ماجرای کمک های میلیاردی وزیر ورزش به پرسپولیس

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با حضور در باشگاه باستانی بانک ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است، رئیس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان شایعه شده است. اینکه 150 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس تعلق می گیرد، گفت: در صندوق حمایت چنین رقمی وجود نداشت و من این خبر را قاطعانه تکذیب می کنم.

و افزود: چرا باید چنین پولی اهدا شود؟ آقای شهریاری به کمک ما آمدند و رئیس این صندوق شدند و جزو باشگاه و شرکت های سایپا بودند و الان دیگر در سایپا نیستند. صندوق اصلا چنین پولی ندارد و اگر بفهمم اولین نفری هستم که جواب می دهد.

وزیر ورزش درباره اردوی برخی تیم های لیگ برتری در خارج از کشور گفت: برای ما تصمیمات فنی فدراسیون ها مهم است. در کشور ما امکانات خوبی وجود دارد و اردوهای خوبی در سطح دریا و… وجود دارد که کادر فنی هر تیمی دلیلی برای برگزاری اردو دارد و این مسائل را در شورای برون مرزی و نایب رئیس مسابقات قهرمانی ورزش آقایان مطرح می کند. پولادگر رئیس این شورا است. من آنها را تفویض کردم. در این شورا مردم می آیند، توضیح می دهند و انگیزه می دهند. در نهایت، این توصیه به من گزارش می دهد و من با اجرای آن موافقت می کنم. البته بارها مخالفت می کند.

وی در مورد ورزش کشتی گفت: اعیاد را به همه شما تبریک می گویم، بسیار خوشحالیم که به عید غدیر نزدیک می شویم. این ورزش یک ورزش باستانی است که واقعاً مورد علاقه همه ما شیعیان است. خیلی از عزیزان را دیدید که امروز نماز می خوانند و می گویند اینجا مدرسه ملا علی (ع) است. اینجا همه دوستداران ولایت و شیعیانی بودند که به این رشته علاقه دارند. کل دوره درس تواضع، مردانگی، گذشت، ایثار و خویشتن داری است. ما بسیار خوشحالیم که این منطقه همچنان در جمهوری اسلامی ایران روشن است. بیشتر از همه خوشحالیم که به افتخار بازگشایی این زرهانه که عزیزان ذکر کردند، تولکیان مشاور کمیته ملی المپیک گفت که این زرهانه در سال 1324 تاسیس شده است.

وی ادامه داد: سه چهار سال قبل از اینکه برویم و المپیکی شویم، عضو مجمع بین‌المللی IOC و کمیته ملی المپیک می‌شویم و کار استانداردسازی را می‌پذیریم و قبل از اینکه ورزش ایران به عضویت المپیک ملی دربیاید. کمیته، اینجا ساخته شده است. همچنین چه بزرگانی از اینجا دیدن کرده اند و چه تاریخی وجود دارد و چه کشتی گیرانی از اینجا به دست جامعه ورزش و کشتی باستانی رسیده است. خدا را شکر در این ایام خجسته بین عید قربان تا عید غدیر خم اینجا بازگشایی می شود. از مدیریت محترم بانک ملی و اعضای هیأت مدیره و همه اعضای عزیز باشگاه بانک ملی به خاطر این ایام پربرکت و درخشانی که با مولا علی (ع) همنشینی داریم، این خانه دوباره می درخشد تشکر می کنم. خدا را شکر و انشاالله همه باید کمک کنیم تا نور حفظ شود. ورزشکاران می آیند، مربیان می آیند، مشت زده می شود و صلوات فرستاده می شود.

وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: می دانید که مسابقات بین المللی پاورلیفتینگ و کشتی در سال های اخیر رو به رشد بوده است. ما فدراسیون بین المللی در این زمینه داریم، فدراسیون بین المللی کشتی و کشتی، بگذار این مسابقات رونق بگیرد. باران چسمه قول مساعدت برای میزبانی این مسابقات را داده است. اگر میزبان بین المللی این رشته در کشور باشد به خودمان کمک می کنیم. این میدان میدان دل است، میدان دین است، میدان ازلی ماست و برای ما میدانی گرانبها و ارجمند. کسانی که یک بار این رشته را تجربه کرده اند سعی می کنند از این رشته فاصله نگیرند و آن را برای خود تکراری کنند. ما سعی می کنیم کمک کنیم، یکی از کمک های ما این است که در یکی دو سال اخیر رویدادهای بین المللی در این زمینه کمی کاهش یافته است و باید به ارتقای آنها کمک کنیم. ما نیاز به تغییر شکل مسابقات قاره ای و بین المللی داریم. این فرمایش مقام معظم رهبری بود که فرمودند این حوزه باید صادر شود و این حوزه بین المللی شود. خوب در مقطعی فدراسیون بین المللی در این زمینه ایجاد شد و اکنون باید کمک کنیم تا مسابقات، رویدادها، محافل مربیگری شکل بگیرد و شاهد رشد و شکوفایی این رشته باشیم.

افرود ادامه داد: حقیقت این است که صادقانه می گویم، این یک رویداد بین المللی، جلسه و جلسه ای نیست که من با هر مهمانی در آن حضور داشته باشم و همین چند روز پیش در آذربایجان جلسه وزرای ورزش با شش وزیری که در کشورهای مختلف همکار من هستند، مانند وزیر امور داخلی روسیه، آذربایجان، ترکیه، بلاروس، ونزوئلا و ازبکستان، باور کنید، حتی اگر من میزبان نباشم، هیچ رویداد، جلسه و جلسه ای در آنجا برگزار نمی شود. در این زمینه تاکید نکنید و صحبت نکنید و از شما بخواهیم که به عنوان همکار ما برای راه اندازی این رشته در کشور خود تلاش کنید. همه متفق القول هستند، البته باید برای پیگیری این موضوع تلاش کرد. امیدوارم میزبان رویدادهای بیشتری در زمینه زورخانه در کشورمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید