مادران بدون بیمه بیمه سلامت دارند


ساعت: 14:45
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880247

امید قادری با اشاره به پوشش بیمه سلامت مادران باردار بدون بیمه گفت: این طرح با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جوان سازی جمعیت و تولد فرزندان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید قادری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به پوشش بیمه سلامت مادران باردار بدون بیمه اظهار داشت: این طرح با توجه به دستورات مقام معظم رهبری برای جوانسازی جمعیت و تولد فرزند در حال اجراست.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: با تسهیلات در نظر گرفته شده فرزندان این مادران تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی قبلا اقدامی نکرده باشد می تواند از خدمات بهره مند شود.

قادری گفت: افرادی که قصد پوشش دارند می توانند به پیشخوان احزاب مراجعه کنند که از این تعداد 32 دفتر در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی گفت: همچنین به منظور جوان سازی و افزایش جمعیت خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: در صورت ابهام یا سوال می توانید با شماره تلفن 1666 و یا با شماره تلفن 37246243 اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه و 37241879 داخلی 227 (خانم حسین زاده) نوبت بگیرید.

قدری در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت می توانند تا سه دوره با پوشش 90 درصدی بیمه ای که البته زنان تا 49 سال را شامل می شود از خدمات درمان ناباروری سازمان بیمه ایران استفاده کنند.

در حال حاضر خدمات درمان ناباروری شامل ویزیت، جراحی، دارو و لوازم، اقدامات تشخیصی و درمانی زوج های نابارور می باشد.

وی همچنین به ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری، پرداخت هزینه در قالب انواع خسارات و برچسب زدن به زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان صندوق کل، صندوق روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر و بیمه شدگان از … سایر لایه های سیستم ارجاع می توانند خدمات ناباروری را بدون رعایت نظام ارجاع دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید