ماده 5 قانون تامین اجتماعی سازندگان اصلاح آسیب شناسی شد

ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1788865

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح قوانین و رویه ها در تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از وظایف ما است، گفت: مدیریت ایشان آسیب شناسی و اصلاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه پنجره اداره خدمات اجتماعی زنان سرپرست خانوار بر اساس پایگاه ایرانیان بهزیستی در دو شهرستان ایجاد شد، گفت: شناسایی گلوگاه های تعارض منافع و نظارت بر اعتبارات دستگاه های حامی از جمله اقدامات انجام شده است. .

وی گفت: در راستای سیاست های رئیس جمهور، تنگناهای تضاد منافع به ویژه در حوزه حقوق معلولان شناسایی شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ارزیابی برنامه های حمایتی را از دیگر اقدامات و برنامه های معاونت رفاه اجتماعی در این مدت عنوان کرد: فرآیند ارزیابی روند مسکن زنان سرپرست خانوار با همکاری مرکز توانمندسازی جامعه و اثربخشی تامین اجتماعی زنان خانه دار و نگارش و ویرایش متون نظری به منظور حمایت از ارزیابی سیاست انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت موسسات خیریه به آدرس tab17.mcls.gov.ir برای بهره مندی از معافیت های مالیاتی برای شفاف سازی مالی در پرداخت های خیریه و مبارزه با پولشویی راه اندازی شد.

انصاری با اشاره به پایش شاخص های تامین اجتماعی افزود: گزارشی از وضعیت شاخص ها در سال 1399 در حال تهیه و محاسبه است و اعلام شاخص های اختصاصی در حوزه بیمه به سازمان اداری و کار در دستور کار قرار دارد. “

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح مقررات و رویه ها در تامین اجتماعی کارگران ساختمانی از دیگر تعهدات ماست، ادامه داد: در این راستا ساختارهای فنی مالی) (اصلاحی ماده 5 قانون تامین اجتماعی ساختار حقوقی و مدیریتی اصلاح آسیب شناسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاه اجرایی برگزار شده است تا سامانه را فراهم کرده و با بازآرایی ساختارهای قانونی و فنی برای تبادل آنلاین داده با این سازمان، زمینه را برای ارتقای نظارت و سیاست گذاری ایجاد کنیم.

انصاری با اشاره به اقدامات اداره کار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: با توجه به فقرزدایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقداماتی از قبیل شرکت در جلسات اصلاح مقررات، تدوین فرآیند ثبت نام که شرایط مندرج در این قانون را داشته باشد. بند، تشکیل جلسه با سازمان هدفمندی یارانه ها، پلیس 10+ و قوه قضائیه، تشکیل کارگروه و تهیه نقشه راه، دریافت اطلاعات از وزارت آموزش و پرورش، گسترش مکاتبات با آزمون و تکمیل اطلاعات. و به وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حمایت از کودکان تا 6 سال سوتغذیه از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی است، ادامه داد: این معاونت پایلوت های اولیه در کشور را شناسایی می کند و همچنین مطالعاتی برای نگارش این طرح انجام می دهد و ارزیابی انجام دهید و در نهایت مراحل اجرای طرح حمایت از این کودکان را به طور کامل تشریح کرد.

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: کودکان بازمانده از تحصیل به دو دسته کودکانی که از مدرسه نیاز به حمایت آموزشی و مالی دارند و کودکان نیازمند حمایت مالی بدون نیاز به تحصیل تقسیم می شوند. . تاکنون 6 پله و در هر مرحله مبلغ 500 هزار تن به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید