ماموریت جدید وزارت اقتصاد برای حمایت از تولید و پذیرش الزامات نظام بانکی

ساعت: 16:37
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778942

وزیر اقتصاد به معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه دستور داد علاوه بر نظارت مستمر برای حمایت از تولید، وصول مطالبات بانکی خللی در روند تولید ایجاد نکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از سفرهای رئیس جمهور به استان و درخواست حل مشکلات واحدهای تولیدی و عدم توقف یا توقف نسبی تولید به دلیل درخواست بانک ها ، وزیر اقتصاد پیگیری هایی را برای معاونت انجام داد. وزیر بانک ها و بیمه و شرکت های دولتی . .

سید احسان هندوزی در نامه ای به وزیر صمت از کارخانه خواست با تسهیل و رفع موانع، هیچ واحد تولیدی در حوزه مطالبات بانکی تعطیل نشود. رونوشت این مکاتبه خطاب به عباس معمارنژاد، معاون بانکی و بیمه ای و شرکت های وزارت اقتصاد، بر نظارت مستمر بر روند وصول مطالبات بانکی متمرکز است.

وزیر اقتصاد در این درخواست می گوید:

1- بانک ها باید ابتدا سعی کنند در صورت داشتن صلاحیت کافی برای مدیریت و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و توقف بدهی به دلیل مشکلات اقتصادی، تامین مواد اولیه و امثال آن، به جای تملک واحدهای تولیدی چه در محل و چه در محل. در اشراف ، مقررات قانونی برای تعویق مطالبات یا استفاده از روشهای دیگر وصول بدهی به غیر از مالکیت واحد تولیدی.

2- در صورت وجود ضمانت ها و تعهدات متعدد برای بدهی واحد تولیدی ، بانک ها موظفند ابتدا تقاضای خود را از سایر املاک که تعلیق یا توقیف آنها مانعی در روند تولید ندارد برآورده سازند.

3- در صورتی که واحد تولیدی به دلایل فنی یا اجرایی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد یا مالک فعلی صلاحیت نداشته باشد یا نتواند به فعالیت ادامه دهد، بانک‌ها تنها در صورتی می‌توانند مالکیت واحدهای تولیدی را در اختیار بگیرند که این امر به نحوی منجر به تعطیلی واحد تولیدی شود. خط تولید و بیکاری کارگران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید