ماموریت ویژه وزیر حوزه هنری/ ایران نیازمند امید است

زمان: 09:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792733

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره سینمای واقعیت گفت: جامعه و جوانان امروز ایران نیازمند امید هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم واقعیت به روی صحنه رفت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی گفت: ما در حلقه مستندسازان هستیم و از زحمات این عزیزان تشکر می کنیم. تمام تلاش خود را کرده ایم تا در همه عرصه های تولیدی در عرصه فرهنگ و هنر گام های مهمی برداریم و اصولا رویکرد دولت گسترش مسیر آزاد اندیشی، تولید انبوه و تست کیفیت است. با توجه به گزارشی که امسال در حوزه سینمای مستند داشتم، باید بگویم که این حوزه مایه مباهات است، کارهای مهمی در آن انجام شده، حقایق ارائه شده است، اما در عین حال نیاز امروز جامعه ماست. امید، امید مفهومی است که ایران و جوانان عزیز ما همیشه به آن نیاز دارند و جامعه فرهنگی و هنری امروز ما رسالت دمیدن روح امید است، امید امروز برای همه اقشار جامعه ما یک ضرورت است، چه بهتر که ما عزیزان عرصه هنر می توانند همواره به رسالت خود برای وطن عمل کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ما در انجمن فیلم مستند باید تلاش کنیم تا دو کار مهم را همزمان انجام دهیم. یکی حمایت همه جانبه و کامل از هنرمندان مستندساز است که خواهیم ساخت. کار بعدی تلاش برای ارائه تلاش های انجام شده است. یکی از حسرت های من این است که نتوانستم فیلم ها را در جشنواره ببینم اما سعی می کنم آنها را ببینم و در جاهای مهمی از سیستم نمایش بدهم. در کابینه نمایش داده می شود، تصمیم گیرندگان ما باید این فیلم ها را در بخش های مختلف تماشا کنند، این فیلم ها آینه تمام عیار آنچه هست هستند، این فیلم ها اغراق آمیز و بزرگ نمایی نشده اند و هر اتفاقی که افتاده به تصویر کشیده شده است. اگر شورای اجتماعی کشور تشکیل می شود و می خواهد در مورد ناهنجاری ها تصمیم گیری کند، نباید این مسائل را پشت درهای بسته ببیند. این فیلم ها فرصتی برای یادگیری حقایق است. آیا ممکن است شخصی افراد پل دکتر را ببیند و به راحتی از کنار او بگذرد؟ سینمای حقیقت باید این حقایق را به گوش تصمیم گیرندگان برساند. من به عنوان یکی از اعضای کابینه این وظیفه را دارم نه سایر بخش ها. خیلی خوشحال شدم که پلیس فیلم «هیچکس منتظرت نیست» را تعریف کرد. این نشان می دهد که نیروی انتظامی چقدر خوب حرکت می کند، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید بتواند موضوعات خوبی را تعریف کند، وقتی از امید صحبت می کنیم باید امید را در کنار مشکلات و سختی ها نشان دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نتیجه ما باید امید آفرینی باشد. هم اکنون نمایشگاهی در ایران در حال برگزاری است و هرکس این نمایشگاه را ببیند به خود می بالد که این اتفاقات بزرگ نیز باید دیده شود. ما مجموعه ای از مشکلات داریم و امیدواریم «سینمای حقیقت» آینه تمام عیار باشد که هم مشکلات و هم امیدها را به تصویر بکشد. جامعه امروز ایران نیاز به امید دارد و امیدوارم فیلم مستند بتواند در این راه گام بردارد. با تشکر از همه شما، بخش های خوبی در این رویداد داریم، در این جشنواره بخش شهید سلیمانی را داشتیم که امیدوارم در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم. ما در سینما در همه عرصه ها به اقوام خود خدمت می کنیم، محدودیتی نداریم، همه اقوام باید دست به دست هم بدهند تا ایران عزیزمان را رونق دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید