وزیر آموزش و پرورش در روزهای پرتلاطم این وزارتخانه به حج رفت/ اولین ماموریت وزیر تازه وارد کاهش التهاب در فضا است نه حج یک ماهه.

وزیر آموزش و پرورش در روزهای پرتلاطم این وزارتخانه به حج رفت/ اولین ماموریت وزیر تازه وارد کاهش التهاب در فضا است نه حج یک ماهه.

خبرگزاری تسنیم نوشت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرای; وزیر جدید این وزارتخانه به حج مشرف شد اما در غیاب وی ساماندهی امور این وزارتخانه که در ماه های اخیر با چالش های فراوانی همراه بوده به عهده کیست؟

رضا مراد صحرای وزیر جدید آموزش و پرورش در ۱۸ خرداد امسال با اخذ رای اعتماد از مجلس توانست به وزارت آموزش و پرورش برود.

وی در حالی سکان وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت که آن وزارتخانه در پی وقایع اسفند 1401 و تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در آستانه بایرام و نیز مشکلات و چالش های ارزشیابی معلمان روزهای پرتلاطمی را پشت سر می گذاشت.

در چنین فضایی طبیعتاً وزیر تازه وارد آموزش و پرورش که اولین ماموریتش برنامه ریزی و چاره اندیشی برای کاهش مشکلات و کاهش شعله ور شدن جو است، با چالش های زیادی مواجه است.

مسائل و مشکلات ارزشیابی معلمان و نارضایتی برخی معلمان، آغاز فصل ثبت نام مدارس و تکرار مشکلات هر ساله و درگیری اولیا، ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید و کمبود احتمالی معلم به ویژه در شهرهای بزرگ، برگزاری دو آزمون برای جذب معلم و معلم و انتخاب مجلدات تعداد زیادی از معلمان جدید و دانشجو معلمان جدید، تغییر در ترکیب شورای معاونان و جابجایی های احتمالی به ویژه در برخی از معاونان کلیدی. تعیین وضعیت برخی معاونت ها از جمله معاونت تربیت بدنی و سلامت که پس از رفتن صادق ستاری فرد از آن معاونت به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع هنوز بلاتکلیف هستند. این یکی از مهم ترین چالش های پیش روی وزارت آموزش و پرورش است که نیازمند ساماندهی فوری و پیگیری مستمر این مسائل پیچیده توسط خود وزیر است.

با وجود این مشکلات و در شرایط جوی داغ حاکم بر وزارت آموزش و پرورش به ویژه پس از حادثه اسفند سال گذشته، سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش از سفر وزیر جدید حج خبر داد!

در بخشی از این خبر آمده است: سرانجام صحری از حضور خود در سرزمین وحی و شرکت در فریضه حج خبر داد و ضمن کسب اجازه از خاندان بزرگ تربیت و تعلیم، اظهار داشت: واجب الهی در کوتاه مدت ترین ممکن انجام می دهم و برنامه ریزی کرده ایم که این سفر در کمترین زمان ممکن و با حضور مدیران محترم نظام آموزش و پرورش انجام شود، کوچکترین خللی ایجاد نشود.»

حال این سوال پیش می آید که در غیاب وزیر، چه کسی کار را ساماندهی و نظارت می کند؟ آیا وزیر آموزش و پرورش در این سفر امور را از راه دور رصد می کند؟ غیبت یک ماهه وزیر در شرایط فعلی آموزشی تا چه اندازه منجر به اختلال و اختلال در کار می شود؟ما آموزشی نگرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید