ما آمادگی داریم تا تخصص خود را در صنایع دفاعی به عراق منتقل کنیم


ساعت: 18:26
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909308

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ایران در عرصه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و ​​صنایع دفاعی از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است که می تواند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهد که منجر به شتاب بیشتر می شود. در مسیر رشد و توسعه برای تضمین امنیت عراق.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تبت محمد العباسی وزیر دفاع جدید عراق که اخیراً از مجلس رای اعتماد گرفته است، درباره دفاع و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند. همکاری تلفنی

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک به ثابت محمد العباسی به عنوان وزیر دفاع جدید عراق گفت: شما فردی شناخته شده با رهبری خوب و شایسته هستید که می توانید پشتوانه خوبی برای شما در این مسئولیت مهم و خطیر باشید. .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه شهدا به ویژه شهدا در مبارزه با تروریسم و ​​داعش، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در تاریخ دو کشور ماندگار هستند، گفت: نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی روابط نظامی دو کشور متوقف شده است. من برده نیستم و مردم و نیروهای مسلح دو کشور باید شاهد روابط عالی با یکدیگر باشند و این یکی از مسئولیت های مهم من و شماست.

سرلشکر باقری در ادامه افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و ​​صنایع دفاعی از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است که می تواند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهد که منجر به شتاب بیشتر در مسیر رشد و توسعه برای تضمین امنیت عراق.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در سال 2015 تفاهم نامه همکاری دفاعی بین دو کشور منعقد شد و متاسفانه برخی از بندهای آن اجرایی نشده است، یادآور شد: مسئولان و فرماندهان دو کشور باید رایزنی‌ها در سطوح مختلف به صورت برنامه‌ریزی شده است تا با تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های مؤثرتری داشته باشند.

عراق نقش ایران در مبارزه با تروریسم و ​​نابودی داعش را فراموش نمی کند

ثابت محمد العباسی در این گفت وگوی تلفنی همچنین با یاد و تجلیل از شهدای حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از شهدای دو کشور محسوب می شوند، اظهار داشت: دولت و ملت عراق هرگز نقش این شهیدان را فراموش نخواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و ​​نابودی داعش همواره قدردان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر دفاع عراق افزود: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر همراهی ما در تشکیل کابینه تشکر می کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری مسلح ایران هستند.

در پایان این گفت و گوی تلفنی، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هبیت محمد العباسی وزیر دفاع عراق برای سفر به ایران دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید