محسن رضایی: ما نفت خود را قاچاق می کنیم و باید درآمد خود را به دلار به کشور منتقل کنیم

محسن رضایی: ما نفت خود را قاچاق می کنیم و باید درآمد خود را به دلار به کشور منتقل کنیم

محسن رضایی روز پنجشنبه در چهلمین روز از شهادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه و قهرمان ملی افزود: امروز مردم زاگرس اعم از بختیاری، بهمئی، کرد و… باید تصمیمی تاریخی بگیرند. محاصره آمریکا علیه این کشور.»

وی ادامه داد: بیش از سه سال است که بدون دلیل قانونی در محاصره اقتصادی هستیم. دلار.”
رضایی گفت: اول گفتند ایران می خواهد بمب اتم بسازد. دولت ما در برجام در مذاکرات نشست و هر کاری خواست کرد. در نهایت این تفاهم نامه امضا شد، اما دولت بعدی آمریکا آن را نقض کرد و ما را در محاصره اقتصادی قرار داد.

وی افزود: امروز مردم زاگرس و بختیاری باید به دلیل محاصره اقتصادی ایران علیه آمریکا قیام کنند؛ من مردم این منطقه را می شناسم، زنان بختیاری کمتر از سردار بی بی مریم نیستند و جوانان ما هستند. از علیمردان خان کم ندارد.

اقدامات نیروی دریایی سپاه نشان داد که دوران بزها به پایان رسیده است

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی با اشاره به سرقت نفتکش ایرانی از آمریکا گفت: آمریکا قصد داشت نفتکش ما را به سرقت ببرد اما فرزندان ما در سپاه با مهارت از این امر جلوگیری کردند و با عملیات به موقع موفق شدند آن را خنثی کنند.

وی افزود: کشتی های مدرن آمریکایی و قایق های ما چند ساعتی است که مانور می دهند و حتی ناوهای آن ها استانداردهای نظامی را زیر پا گذاشته اند تا قایق های ارتش و بسیج را برچیده کنند، اما برادران ما ثابت کرده اند که دوران نبرد خانه به خانه به پایان رسیده است. “

مقاومت در برابر آمریکا باید فعال و پویا باشد

وی گفت: مبارزه ما با آمریکا باید پویا و فعال باشد.

وی گفت: ما نباید دست به کار شویم و منفعلانه مقاومت کنیم. بیایید به پای خودمان برسیم.

رضایی با گلایه از برخی مشکلات در داخل کشور گفت: تحریم های داخلی خطرناک تر از تحریم های خارجی است. ما تلاش می کنیم تا نخ تحریم های داخلی را برای جوانان و کارآفرینانمان باز کنیم، اما جوانان باید با اقدامات خود زمینه اقدام مهم را فراهم کنند.

ضرورت ایجاد انقلاب اقتصادی در ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در محاصره نیست، از لزوم قیام و انقلاب اقتصادی گفت و تاکید کرد: باید از همین ایذه شروع کنیم، خطوط لوله نفت و گاز از زیر شهر عبور کند، پتروشیمی بسازیم. در این منطقه حداقل 5000 صنعت فعال و پایین دستی پتروشیمی فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه صنایع پایین دستی فولاد نیز می تواند در منطقه فعال شود، ادامه داد: به استاندار خوزستان گفتم برنامه اقتصادی ایذه را تهیه کنند تا ببینیم جوانان منطقه چگونه در صنعت و سایر بخش ها فعال خواهند شد و از بسیاری از مناطق پیشی خواهند گرفت. .

تصمیم حساس شهید جوان افکارش را به تاریخ پیوست

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز آمدیم یکی از تصمیمات مردم بختیاری و زاگرس نشین را اینجا ببینیم، گفت: کاری که علی لندی انجام داد اتفاق عجیبی بود چون مادر و خواهر شهید را گرفتار دید. در آتش و با تصمیمی حساس دل را شعله ور کرد و در تاریخ ماندگار شد.

وی ادامه داد: شهید علی لندی کار بزرگی انجام داد و محبوب شد و نامش در سراسر کشور و جهان جاودانه ماند و با تصمیم جسورانه خود ایذه را بار دیگر به شهرت رساند.

رضایی با بیان اینکه در تاریخ ایران تصمیمات بزرگ و تاثیرگذاری در سرزمین بختیاری گرفته شده است، گفت: بیش از 110 سال پیش سردار اسد قاریان بختیاری را در ایذه جمع کرد و به آنها گفت که باید کاری کنیم که در ایذه بمانیم. تاریخ ایران و مجلس ملتی را که محمدعلی شاه قاجار به توپ بسته بود به ملت ایران برگردانیم.

وی افزود: این تصمیم در این زمان بسیار سخت گرفته شد و سواران بختیاری ایذه را ترک کردند و ابتدا لشکرهای اصفهان را خلع سلاح کردند و به تهران رفتند و شهر را محاصره کردند و سرانجام مجلس شورای ملی را آزاد کردند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه دومین تصمیم بزرگ در دوران معاصر بختیاری توسط علیمردان خان بختیاری گرفته شد، افزود: زمانی که رضاشاه حجاب را از زنان برداشت، علیمردان خان در اعتراض به تصمیمات رضاشاه شهرکرد را به مدت ۲ ماه آزاد کرد. پرچم مقدس «لا اله الا الله محمد رسول الله» را در این شهر به اهتزاز درآورد.

وی گفت: هر چه به نیروهای دولتی حمله کردند کاری از دستشان برنمی آمد حتی با هواپیماهای جنگنده شهر را بمباران کردند و در نهایت با حمله همه جانبه از مناطق اطراف شهرکرد را به تصرف خود درآوردند.

رضایی خاندان بختیاری را سومین تصمیم مهم در دوران انقلاب اسلامی می داند و می افزاید: زمانی که رژیم پهلوی در این کشور حاکم بود، خاندان بختیاری به تبعیت از امام خمینی (ره) در نهایت موفق شدند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: چهارمین تصمیم بزرگ مردم بختیاری در دوران دفاع مقدس تجلی یافت. جوانان زاگرسی به جبهه رفتند و جان خود را فدای کشور کردند. به عنوان مثال این روستای کوچک لندی 14 شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.

علی لندی نوجوان ایذه ای ۱۸ شهریورماه در پی آتش سوزی در خانه همسایه با بطری گاز مایع برای نجات دو زن میانسال و مسن خودسوزی کرد. وی به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و سپس به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام شد.

این نوجوان فداکار صبح روز جمعه سوم مهرماه در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید