ما از پیشنهاد ایجاد ورزش زورخانه ای در مجارستان حمایت می کنیم

ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783337

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان با وزیر ورزش و جوانان؛

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مسئولان کمیته ملی المپیک مجارستان بر همکاری های ورزشی مشترک دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و مجارستان می توانند از فرصت های ورزشی خود استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امشب کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان و بالینت ویکاشی دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان با حضور در وزارت ورزش و جوانان با حمید سجادی دیدار کردند.

مهدی علینژاد معاون قهرمانی و توسعه حرفه ای ورزش، اسماعیل احمدی سرپرست مشاور وزیر و مشاور وزیر، کیکاوس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و کاوه احمدی مدیرکل امور عمومی وزارت ورزش و جوانان در این جلسه حضور داشتند.

حمید سجادی در این نشست گفت: در حال حاضر فرصت های خوبی برای بحث ورزش بین دو کشور وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. من خاطرات خوبی از بوداپست دارم و یکی از رکوردهایی که در مجارستان به ثبت رساندم هنوز در این کشور باقی مانده است.

وی افزود: اکثر نتایج کسب شده توسط قهرمانان ورزشی مجارستان قابل احترام است. این کشور دارای مراکز آموزشی خوبی در رشته های مختلف است. امیدوارم بتوانیم مانند گذشته شرایط همکاری دو کشور را بهبود بخشیم و دو طرف از فرصت های یکدیگر استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم بتوانیم هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان با مجارستان به تفاهم و موضوع مشترک برسیم. یکی از خواسته های ما ایجاد همکاری بین دو کشور در حوزه جوانان است. ما باید به تبادل دو طرف در حوزه های اجتماعی و ورزشی نگاه کنیم.

سجادی خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان گفت: پیشنهاد می کنم مدیران ورزشی ما بتوانند در دوره های آموزشی در مجارستان شرکت کنند و با دوره های جدید و مدیریت باشگاه آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رشته های سنتی ما در ایران رشته باستانی و زورخانه ای است که دوست داریم این رشته در مجارستان نیز راه اندازی شود و کمیته المپیک مجارستان از این رشته حمایت کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: برای رئیس کمیته المپیک مجارستان و هیئت همراه آرزوی سفر خوب و خاطره انگیزی داریم و امیدوارم در مجارستان جلسه ای داشته باشیم و از امکانات این کشور در آنجا بازدید کنیم. امیدوارم دو کشور از نمایندگان یکدیگر در مجامع ورزشی بین المللی حمایت کنند.

کریستین کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز در این نشست گفت: از زمانی که در این دیدار گذاشتید تشکر می کنم و کسب مدال های ایران در مسابقات المپیک و جهانی را تبریک می گویم.

وی افزود: دلیل حضور ما در ایران ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت و تجربه هر دو کشور است. زمانی که به بوداپست بازگردیم، تلاش خواهیم کرد تا توافقاتی را که امضا کرده ایم اجرا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان در پاسخ به پیشنهاد سجادی برای تشکیل ورزش زورخانه ای در مجارستان گفت: از پیشنهاد وزیر ورزش و جوانان ایران استقبال می کنیم و حمایت های لازم را برای شکل گیری این ورزش خواهیم داشت. از زورخانه.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید