ما باید متحد و با هم باشیم تا در فوتبال تفاوت ایجاد کنیم

ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781416

نشست مدیران باشگاه ها و مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ؛

نشست مشترک مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صبح امروز تا بعدازظهر در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صبح امروز تا بعدازظهر در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عزیزی هادم رئیس فدراسیون فوتبال با تقدیر از دست اندرکاران این نشست بر موافقت فدراسیون فوتبال برای ایجاد فرصت برای درآمدزایی باشگاه ها تاکید کرد و گفت: بی شک این موضوع یکی از اهداف ما است. از روز اول . . ما از پیشنهاد استقبال می کنیم. اما روند و سازوکار این اتفاق نیاز به شفاف سازی دارد و کارگروهی برای افزایش درآمد باشگاه ها تصمیم گیری و اقدام کند.

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ نیز در این خصوص گفت: ارسال تبلیغات محیطی به باشگاه ها پیشنهاد بدی نیست و از هر چیزی که بتواند به درآمدزایی باشگاه ها کمک کند استقبال می کنیم اما دغدغه ما تحقق درآمد مطلوب و البته وضعیت باشگاه های دیگر. در واقع درآمدزایی پرسپولیس خوب نیست و استقلال از این محل درآمد سایر باشگاه ها را کاهش می دهد. نگران باشگاه هایی هستیم که ظرفیت و ظرفیت درآمدزایی ندارند و در این صورت شرایط آنها سخت می شود.

مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال اولین مدیر باشگاهی بود که در این جلسه صحبت کرد: ما باشگاه هایی هستیم که می توانیم شرایط را تغییر دهیم. آیا شرایط امروز شهرهدرو مناسب است و با شأن فوتبال ایران همخوانی دارد؟ آیا ما سزاوار این هستیم که یک باشگاه نتواند سفر خودش را انجام دهد و یک بازی لیگ انجام ندهد؟ پیام ما این است که هر باشگاهی می تواند از ظرفیت و توان خود برای درآمدزایی استفاده کند. اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد، هیچ وقت برای آن تغییر دیر نیست، و هر جا از ضرر جلوگیری کنیم، این کار درستی است.

آجورلو افزود: پیشنهاد دلال ما این است که جدا از درآمدی که باشگاه های استقلال و پرسپولیس می توانند از تبلیغات محیطی برای خود داشته باشند، هر باشگاهی در هر بازی خانگی مقابل استقلال و پرسپولیس از طریق یک دلال 2 میلیارد تومان دریافت کند. همچنین در 13 بازی خانگی دیگرش اگر بخواهد از تبلیغات محیطی خودش استفاده کند. در غیر این صورت، این تبلیغات به دلال واگذار می شود و او با واگذاری تمام 15 بازی خانگی خود در طول فصل، در مجموع 8 میلیارد تومان دریافت می کند. سوال من این است که مثلا پیکان از مجموع تبلیغات محیطی در فصل گذشته چقدر درآمد داشته است؟ 2.5 میلیارد تن؟ خب در این شرایط درآمد این تیم بیش از سه برابر می شود. بنابراین این پیشنهاد به نفع همه باشگاه ها است و درآمد همه تیم ها را افزایش می دهد.

مدیرعامل استقلال در پایان گفت: اگر همین تیم شهر خودرو می توانست چنین درآمدی از تبلیغات سبز داشته باشد، سفر هفته گذشته خودشان مشکلی ایجاد می کرد؟ سازمان لیگ و فدراسیون که سال گذشته در مجموع 12 میلیارد تن از این بخش درآمد داشتند تا چه اندازه می توانند افزایش درآمد داشته باشند؟ چرا چنین پیشنهادی را که به نفع همه باشگاه های فوتبال ایران و حتی برای فدراسیون و سازمان لیگ است، نپذیرید؟ من معتقدم اگر بخواهیم تغییر ایجاد کنیم، می توانیم با اتحاد و همدلی این کار را انجام دهیم. اگر همه با هم و متحد باشیم شک نکنید می توانیم موفق شویم و شرایط اقتصادی را در فوتبال کشور تغییر دهیم.

در این جلسه سایر مدیران باشگاه های دیگر نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوع تبلیغات محیطی پرداختند و برخی از باشگاه ها نیز از پیشنهاد مدیرعامل استقلال استقبال کردند و افزایش درآمد حاصل از تبلیغات محیطی را راهکاری برای برون رفت از بحران مالی در فوتبال دانستند. در کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید