ما برای استقلال VAR می آوریم

ما برای استقلال VAR می آوریم

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال درباره تساوی استقلال مقابل گل گهر سیرجان گفت: متاسفانه همانطور که سرمربی استقلال اعلام کرد، استقلالی ها در این دیدار توانایی همیشگی خود را نداشتند و به نظر می رسید بازیکنان خسته شده بودند. استقلال همه چیز داشت. یعنی بازیکن، تکنیک و تاکتیک، اما بازیکنان نتوانستند از آن استفاده کنند، زیرا بدن با فکر هماهنگی نداشت.

وی افزود: مهمترین اصل در اجرای تاکتیک های تیمی داشتن بدنی آماده است و متاسفانه در این دیدار استقلال با مشکل بدنی ظاهر شد. این وضعیت می تواند برای استقلال در آستانه دیدار حساس مقابل پیکان که تیمی فعال است، دردسر ایجاد کند. بنابراین باید در این بین این مشکل حل شود. اگرچه رفع مشکل جسمی یک کار یک یا دو روزه نیست، اما باید حتی با یک روز استراحت کامل برطرف شود.

بازیکن قدیمی استقلال با اشاره به عملکرد بازیکنان این تیم مقابل گل گهر سیرجان خاطرنشان کرد: انصافاً سید حسین حسینی به تنهایی مقابل این تیم ایستاد. حسینی در دو نوبت دو گل صددرصدی از حریف به ثمر رساند که می تواند یک هشدار جدی برای استقلال باشد و البته خوب است بدانیم که دروازه بان قابل اعتمادی داریم. شاید اگر حسینی را در دروازه نداشتیم، استقلال این بازی را می باخت.

چنی همچنین درباره مشکل داوری در این بازی توضیح داد: حیف است که در سال 2023 هنوز نمی توانیم از کمک داور ویدیویی در فوتبال خود استفاده کنیم. دیدیم که چطور پرسپولیس با وجود VIR نتوانست در دربی نتیجه دلخواه را بگیرد. اگر کمک داور ویدیویی نبود نتیجه دربی اینطور نمی شد. آنهایی که در آن سال ها کمک داور ویدیویی نیاورده بودند، حالا همه فهمیدند که برای چیست.

سینی ادامه داد: ما حاضریم با کمک تعدادی از هواداران متمولی که حاضرند برای کمک داور ویدیویی هزینه کنند، این تجهیزات را بیاوریم و برای بازی های استقلال از آن استفاده کنیم. در همین دیدار مقابل گل گهر سیرجان یک پنالتی روی پیمان بابایی از دست رفت. اگر کمک داور ویدیویی بود، گل سیرجان آفساید اعلام می شد و در نهایت یک امتیاز سیرجان با 3 امتیاز تعویض می شد و 2 امتیاز ما سوخته نمی شد، اما متاسفانه فعلا همه چیز طبق دستور فدراسیون پیش می رود. مسئولان فدراسیون .

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که آقایان آنجا بنشینند و نگذارند در همه مسابقات از VAR استفاده شود، وضعیت به همین منوال خواهد بود. می گویند اگر دیدیم از VAR برای لیگ قهرمانان آسیا استفاده می شود و مشکلی وجود ندارد، کشور ما تحریم شده است. بنابراین واضح است که آنها VAR نمی خواهند.