ما به دیپلماسی دفاعی و امنیتی نیاز داریم/ فرماندهی مرزبانی مایه افتخار ایران است


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917601

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ما نیاز به دیپلماسی دفاعی و امنیتی داریم و مهمترین موضوع برای تحقق این امر دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت به ارمغان می آورد زیرا امنیت دوجانبه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا صبح امروز در اولین همایش ملی رویکردهای نوین مدیریت مرزها اظهار داشت: دشمنان ما ایران را بهتر از ما می شناسند و می دانند که ایران چقدر قدرتمند است. آنها می دانند که وضعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیکی ایران بسیار خوب است.

وی افزود: امنیت کشورها از مرز شروع می شود، کشور قوی در مرز قوی است. اگر کشوری مرزهای خود را کنترل کند، اقتصاد خود را کنترل می کند.

رحیم صفوی تصریح کرد: گذر زمان نه تنها از اهمیت مرزها کم نکرده بلکه بر آن افزوده است و باید بگویم فرماندهی مرزبانی مایه مباهات ایران است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: کار اداره برق کشور در طول سال های فعالیت علمی و منطقی بوده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی دشمنان ایران ناراحتی و خشم مردم است و جبهه مشترکی را علیه ایران تشکیل داده اند.

رحیم صفوی افزود: اکنون سالانه 5 میلیون گردشگر خارجی داریم اما ظرفیت میزبانی از 25 میلیون گردشگر خارجی را داریم.

جانشین فرمانده کل قوا تصریح کرد: توسعه سواحل مکران به اقیانوس هند، توسعه بنادر و راه آهن، ترانزیت کالا از بندر چابهار به افغانستان، آسیای میانه و روسیه، انتقال خطوط نفت خام از جزیره خارک به بندر جاسک. و کاهش وابستگی به تنگه هرمز، ترانزیت کالا، برق و مخابرات و سوخت به افغانستان و تکمیل خط لوله گاز ایران و پاکستان، هند و برقراری روابط اقتصادی – سیاسی و تجاری با پاکستان از توانمندی های این کشور است. جمهوری اسلامی ایران در حوزه ژئوپلیتیک فلات ایران.

وی تصریح کرد: ما نیازمند دیپلماسی دفاعی و امنیتی هستیم و مهمترین موضوع برای تحقق این امر دیپلماسی اقتصادی و گردشگری است. روابط اقتصادی امنیت به ارمغان می آورد زیرا امنیت دوجانبه است.

رحیم صفوی گفت: بهتر است دستگاه سیاست خارجی برای انعقاد پیمان های عدم تجاوز بین ایران و کشورهای همسایه با ستاد کل نیروهای مسلح همکاری کند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: در قرن حاضر دنیا در حال تغییر و تحول و تغییر مفاهیم امنیت و قدرت نسبت به جهان و منطقه است و ما در دنیا رشد سیاسی و اقتصادی بهتری داریم و در حال حاضر در جهان در حال تغییر و تحول است.

دیدگاهتان را بنویسید