ما به کشورهایی که قیمت پایینی دارند نفت نمی فروشیم


ساعت: 00:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912755

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو به کشورهایی که سقف قیمت پایینی در بازار نفت دارند، نفت نمی فروشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، نواک عصر دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه همچنان یکی از تامین کنندگان قابل اعتماد نفت است، اما پایین نگه داشتن سقف قیمت نفت روسیه باعث کاهش عرضه نفت این کشور می شود.

در همین حال، خبرگزاری RIA روسیه روز دوشنبه گزارش داد که شرکت انحصاری نفت دولتی ترانس نفت روسیه در حال بررسی پیشنهاد اوکراین برای افزایش حق صادرات نفت به اروپا است.

شبکه بلومبرگ پیش از این نوشته بود که اوکراین قصد دارد میزان دریافتی هر تن نفت روسیه برای مجارستان و اسلواکی از خاک خود را با افزایش 2.10 یورویی به 13.60 یورو از اول ژانویه افزایش دهد.

با منابع جایگزین محدود، تاجران اروپایی عجله دارند تا مخازن ذخیره سازی در منطقه را با گازوئیل روسی پر کنند، پیش از ممنوعیت اتحادیه اروپا بر این کشور در فوریه.

اتحادیه اروپا که به شدت به واردات گازوئیل (گازوییل) از روسیه وابسته است، واردات تمام فرآورده های نفتی روسیه را تا 5 فوریه (16 باخمن) ممنوع خواهد کرد. این اقدام بروکسل پس از اجرای ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از دسامبر اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید