وقتی بنزین به نقاط تحویل می رسد ، کیفیت پایینی دارد

زمان: 16:51
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776894

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادعا می کند آنچه ارائه می دهد شرایط و استانداردها را دارد ، اما طبق مطالعه ما ، هنگامی که بنزین به ایستگاه های تحویل می رسد ، اعلام شده را ندارد کیفیت “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلامرضا شریعتی ، رئیس سازمان ملی استاندارد ، درباره غیراستاندارد بودن بنزین گفت: در مورد موضوع بنزین ، نتایج تحقیقات خود را به وزارت نفت و دیگر مقامات مربوطه ارسال کردیم. دادستانی کل نیز این موضوع را پیگیری می کند و جلسات متعددی با مقامات این حوزه برگزار کرده است.

وی افزود: در پی اعلام نتایج ، موضوع معرفی استاندارد بنزین یکی از مواردی بود که دادستان کل پیگیری کرد.

شریعت با اشاره به دخالت دادستانی در این موضوع و پیگیری ها گفت: ارزیابی های ما به صورت شش ماهه انجام می شود و در حال حاضر اساس ارزیابی ما آن چیزی است که اعلام کرده ایم. ما چندین جلسه برای پیاده سازی استاندارد کامل برگزار کرده ایم و این کار را ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اینکه بنزین و گازوئیل باید از برخی جهات کیفیت خود را افزایش دهند تا به استاندارد برسند ، گفت: بنزین در این مدت در حال پیشرفت است اما هنوز به طور کامل استانداردهای ما را برآورده نمی کند. در مورد گازوئیل ، اوضاع بدتر از بنزین است و قرار است در این زمینه نیز اصلاحات صورت گیرد.

شریعت گفت: روش ارزیابی ما این است که از سطح ایستگاه های عرضه نمونه بگیریم ، البته پالایش و توزیع باید نمونه های لازم را برای ارزیابی برای ما ارسال کند اما این کار انجام نشده و مطابق قانون عمل نکرده است. با این حال ، ما مسئله بنزین را نادیده نگرفتیم و روند ارزیابی بنزین را با گرفتن نمونه از ایستگاه ها دنبال کردیم.

وی با اشاره به تعهدات قانونی شرکت پالایش و پخش برای ارائه نمونه آزمایشی بنزین و نتایج تحقیقات این شرکت در مورد کیفیت بنزین ، تأکید کرد: اما بنزین هنگام ورود کیفیت خوبی ندارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ، با بیان اینکه آنها نمونه ادعایی را برای ارزیابی این بیانیه برای ما ارسال نکرده اند ، گفت: از سوی دیگر ، قانون محل تحویل را مبنای اندازه گیری استاندارد اعلام کرده است ، بنابراین باید بر رفع این مشکل نظارت داشته باشد. “در صورت صحت این اظهارات ، نباید اجازه دهد اختلال در روند تحویل و کیفیت بنزین خراب شود. به طور کلی ، این مسئولیت این شرکت ها را کاهش نمی دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید