ما تلاش می کنیم ایران را به یک قدرت بزرگ در غرب آسیا تبدیل کنیم


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822381

دیدار دبیرکل جهان و رئیس کنفدراسیون آسیا در سبک وزن با رئیس کمیته ملی المپیک

دبیرکل جهان و رئیس کنفدراسیون تکواندو سبک آسیا با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ حلیم بن قادر رئیس کنفدراسیون تکواندو سبک آسیا و دبیرکل فدراسیون جهانی صبح امروز به همراه محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی و یکی از اعضای شورای اجرایی از موزه ملی ورزش بازدید کردند. بازی های المپیک و پارالمپیک صالحی، رئیس کمیته ملی. بازی های المپیک با هم ملاقات کردند و صحبت کردند.

صالحی امیری در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به سپک تاکرا دبیرکل، پیشرفت در این حوزه را در ایران بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: کمیته ملی المپیک نیز حمایت خوبی از آن دارد و با توجه به نیاز به تجهیزات در این زمینه. ، از دبیرکل فدراسیون که ریاست کنفدراسیون آسیا را نیز برعهده دارد می خواهیم در این زمینه سرگرم کننده بیشتر حمایت کنند.

صالحی امیری گفت: با اشاره به گستردگی این عرصه در کشور پهناور ایران و فعالیت جوانان در این رشته چه به عنوان ورزشکار و چه در بخش داوران و مربیان، انتظار داریم دبیرکل فدراسیون جهانی گسترش یابد. این علاقه مندان در سطح قاره ای و جهانی حمایت خود را اعلام کرده و خواستار حمایت فدراسیون جهانی برای کسب کرسی های بین المللی برای نمایندگان ایران هستیم.

علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی با ارائه گزارشی از موفقیت ها و فعالیت های این انجمن گفت: امیدواریم سپک تاکرا در بازی های آسیایی هانگژو نتایج بهتری نسبت به دوره قبل کسب کند و از حمایت ها قدردانی کنیم. رئیس کمیته ملی المپیک

دبیرکل جهان و رئیس کنفدراسیون آسیا در سبک وزن گفت: از رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می کنم که وقت گذاشت. این دومین سفر من به ایران است، 20 سال پیش هیچ ورزشکاری در سپک تاکرا در ایران وجود نداشت، اما اکنون ایران یکی از نیروهای این رشته در دنیا و آسیاست و خوشحالم که افراد زیادی به عنوان ورزشکار، داور و … مربیان در این زمینه در سطح بین المللی کار می کنند. ما در حال حاضر 30 داور بین المللی داریم و من شخصا همیشه از ایران حمایت کرده ام و خواهم کرد.

حلیم بن قادر دبیرکل فدراسیون جهانی گفت: در ماه جولای همزمان با مسابقات جهانی سپک تاکرا کنگره جهانی داریم و از صالحی امیری دعوت می کنیم البته به عنوان میهمان ویژه در این کنگره شرکت کند. در بخش حاکمیتی و حضور بانوان این بخش ما از توانایی های بانوان ایرانی در ورزش آگاه هستیم و حضور آنها در پست های رهبری مهم است. ما در این منطقه حجاب را برای زنان تایید کرده ایم و به حضور زنان مسلمان در سپک تاکرا افتخار می کنیم.

وی در خاتمه گفت: 400 توپ و تور به شما می دهیم. این حوزه ارزان است ما تلاش می کنیم ایران را به یک قدرت بزرگ در منطقه غرب آسیا تبدیل کنیم.

در این نشست پیمان فهری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان بازی های آسیایی هانگجو، فرید فتاحیان مدیر کمیته بین المللی، محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی، سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرا ایران و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا؛ انجمن و یکی از اعضای کمیته فنی آسیا و جمعی از اعضای کمیته نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید