ما حقوق فلسطینیان را نادیده نمی گیریم

ساعت: 20:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792196

در سخنرانی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس؛

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی گفت: ما هرگز از حقوق خود دست نخواهیم کشید و دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به نقل از المیادین گفت: ما هرگز از حقوق خود دست نخواهیم کشید و دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

بر اساس این گزارش، چانیه در ادامه سخنان خود به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس گفت: پس از گذشت 34 سال از تأسیس حماس، همچنان از حقوق ملت و اصول ملی خود حمایت می کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: دشمن صهیونیستی را تحت هیچ شرایطی در هیچ نقطه ای از این سرزمین نخواهیم شناخت. تمام نقشه ها و توطئه ها برای نابودی حماس با محاصره، جنگ یا توطئه داخلی شکست خورد و به جایی نرسید.

چانیه گفت: آنچه دشمن در اورشلیم انجام می دهد هرگز نمی تواند واقعیت های تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد. مردم فلسطین همچنان آماده اند جان خود را در راه بیت المقدس فدا کنند. حماس انقلابی در مبارزات ملت و مقاومت فلسطین ایجاد می کند.

چانیه یادآور شد: حماس مجدداً موضوع فلسطین را اعتبار بخشیده و آن را به اولویت های اصلی کشورهای اسلامی و عرب بازگردانده است. حماس به عنوان یک گزینه استراتژیک برای آزادی فلسطین به سنگر مقاومت تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: تلاش های زیادی صورت گرفته تا مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله کاملاً فلسطینی مطرح شود و عمق راهبردی عربی و اسلامی آن گرفته شود. حماس گام های مختلفی در عرصه مقاومت برداشته است، از نبرد با سنگ و چاقو گرفته تا عملیات بمب گذاری خودروها و عملیات های شهادت طلبانه و مخالفان.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: بار دیگر تاکید می کنم که اصول و حقوق ملی فلسطینیان غیرقابل انکار است و حماس همواره به آن پایبند خواهد بود. آوارگان فلسطینی به دنبال وطن جایگزین یا مهاجرت به کشورهای دیگر نیستند و ما تاکید می کنیم که این ملت روزی به سرزمین خود بازخواهد گشت.

چانیه گفت: «در سالگرد تأسیس حماس، ما بار دیگر بر آمادگی خود برای دستیابی به وحدت ملی تأکید می کنیم. وی در خصوص جنگ قدس گفت: جنگ قدسی که ما با دشمن آغاز کردیم جز با آزادسازی قدس و مسجدالاقصی متوقف نمی شود، این عهدی است که با مردم قدس بستیم.

وی درباره درگیری نیروهای فتح و حماس در لبنان گفت: ما با روحیه مسئولیت با این موضوع برخورد می کنیم. ما با تلاش‌ها برای شعله‌ور کردن درگیری در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان مخالفیم.

چانیه گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین باید اقدامات خصمانه خود علیه شهروندان فلسطینی و همچنین همکاری امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کند. در اینجا باید بار دیگر تاکید کنم که آزادی اسرای فلسطینی در راس اولویت های حماس قرار دارد. من یک بار دیگر می گویم که اگر اسرای ما آزاد نشوند، اسرای رژیم صهیونیستی نور روز را نمی بینند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید