مجدی دایی را سرمربی تیم ملی خواند/ اعتراض استقلال به پنالتی را نادیده می گیریم!


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889529

دامادم در آزمون داوری پیش فصل مردود شد و دخترم تا صبح گریه کرد.

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در دیدار استقلال و سپاهان درباره پنالتی اغراق شده بود و استقلال بعد از بازی گلایه کرد که ما به چنین رفتاری توجه نمی کنیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خداداد افشاریان، یکی از اعضای هیات مدیره و رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس درباره مسائل داوری استقلال و سپاهان گفت: باید بگویم که یک اغراق اتفاق افتاد و یک تماس عادی بود. طبق تصاویر تلویزیون هیچ خطایی رخ نداده است. استقلال هم بعد از بازی گلایه کرد و ما به این رفتارها توجهی نداریم. البته اگر اشتباه داوری هم باشد با آن برخورد می کنیم.

وی درباره فناوری VAR گفت: لیست شرکت های مختلف برای خرید تجهیزات به حراست وزارت ورزش ارسال شده و در صورت تایید، مذاکرات را آغاز خواهیم کرد. البته این کار آسانی نیست زیرا بعد از مذاکرات باید داوری تربیت کنیم و زیرساخت ها را فراهم کنیم. شاید در خوشبینانه ترین حالت، VAR در پایان نیم فصل دوم به لیگ برتر بیاید. به مدرس فیفا جهت آموزش داوران نیازمندیم و پس از تایید نماینده فیفا، داوران ایرانی می توانند قضاوت کنند. امکان تعیین زمان تمرین وجود ندارد زیرا ممکن است مشکلات پیش بینی نشده ای در این مسیر وجود داشته باشد. دوره آموزشی داوران باید حداقل 3 ماه طول بکشد.

افشاریان در خصوص مردود شدن بسیاری از داوران در تست ها، اظهار کرد: بیش از 50 داور و کمک داور در تست های پیش فصل مردود شدند و باید دوره های آمادگی را دوباره بگذرانند. یکی از آن داوران روح الله شریفی برادر شوهرم بود که اخراج شد و دخترم تا نیمه شب گریه می کرد اما واقعیت فوتبال این است و کاری نمی توان کرد. داوران رکن اصلی فوتبال هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. برخی از داوران در پارک تمرین می کنند که برای آنها مشکلات زیادی ایجاد می کند و زیبایی این کلاس نیست.

وی با انتقاد از رفتار برخی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: در گذشته بازیکنان بزرگی داشتیم که نامشان در سطح جهانی بود. نام علی دایی، علی کریمی و بسیاری دیگر از ستارگان فوتبال برای جهان و آسیا شناخته شده است، چرا به دنبال اختلاف نبودند؟ آن زمان اگر اختلافی در تیم بود به خوبی حل می شد. چرا باید بازیکنان فعلی تیم ملی در مورد مربی، سرمربی، پیراهن یا اسپانسر اظهار نظر کنند؟ آنها باید حرفه ای رفتار کنند. بازیکنان باید اجازه دهند مردم از رفتار حرفه ای خود راضی باشند.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال در نهایت با بیان اسامی چند مربی داخلی برای هدایت تیم ملی فوتبال در جام جهانی گفت: سیدمیرشاد مجدی برای هدایت تیم ملی با علی دایی تماس گرفت. تیم، اما پاسخ شهریار منفی بود.

دیدگاهتان را بنویسید