ما در حال حاضر به سیاست تحریم و فشار علیه ایران ادامه می دهیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، بار دیگر اعتراف کرد که واشنگتن به جای تمرکز بر مذاکرات برای رفع تحریم های ایران در وین، به آشفتگی داخل ایران فکر می کند.

مالی شامگاه دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاریس گفت که از ناآرامی ها در ایران استفاده می شود [ادعایی] روسیه با استفاده از پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین، تمرکز آمریکا را از احیای برجام منحرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی با بیان اینکه آمریکا مواضع خود را در مورد ادامه دیپلماسی با ایران حفظ خواهد کرد، گفت: تا زمانی که زمان مناسب باشد. اما آمریکا فعلا به سیاست تحریم و فشار ادامه می دهد.

این مقام آمریکایی در توضیح ادعاهای خود گفت: «اگر این مذاکرات [وین] به دلیل موقعیت ایران و هر اتفاقی که پس از سپتامبر رخ داد، این کار انجام نخواهد شد. تمرکز ما بر توافقی نیست که رو به جلو نیست، بلکه روی آنچه در ایران می‌گذرد است.

بر اساس این گزارش، مالی تاکید کرد که آمریکا بر شورش و شورش در ایران، ارسال پهپاد به روسیه و آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران متمرکز است و اگر دیپلماسی با تهران شکست بخورد، واشنگتن آماده است از ابزارهای دیگر استفاده کند.

وی ادامه داد: “اگر ایران تصمیم بگیرد در برنامه هسته ای خود مرزهای جدیدی را ایجاد کند، قطعا پاسخ ما متفاوت و هماهنگ با متحدان اروپایی ما خواهد بود. هیچ جادویی در یافتن فرمول جدید ما وجود نخواهد داشت.”

پیش از این، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان، از ناآرامی ها و هرج و مرج در ایران حمایت کرده و گفته بود که بسته جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران در نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید