ما سیاستمداران و افراد را مرعوب نخواهیم کرد/ مبارزات انتخاباتی زودهنگام خلاف قانون است


ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883317

رئیس اداره نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد:

مهدی جوکار رئیس اداره نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویار احمد پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام بر خلاف قانون شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مهدی جوکار رئیس اداره نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویار احمد در سخنانی پیش از نماز جمعه 3 تیرماه یاسوج به امام هادی سلام کردند. (علیه السلام) میلاد امام هادی (علیه السلام) و عید سعید غدیر خم را تبریک می گویم. پیامبر اسلام در حجه الوداع با اعلام امامت و ولایت ملا علی علیه السلام، اکمال دین را بشارت داد، خداوند متعال نعمت ولایت را بر ملتی که شایستگی آن را دارند، می بخشد و برکت می دهد. بیش از 4 دهه ولایت علیرغم نقص و تهدید اعطا شد.

جوکار به پنجم تیرماه و سالروز تأسیس نهاد مهم شورای نگهبان یعنی تأسیس امام (ره) اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان سه وظیفه دارد که حفظ قانون اساسی، پاسداری از جمهوریت نظام باشد. و نظام را اسلامی کنید و این وظایف مورد تایید ائمه است، این یک انقلاب است.

وی با بیان اینکه مصوبات مجلس در صورت عدم تایید شورای نگهبان معتبر نیست، گفت: یکی از مصوبات مهم شورای نگهبان طرح ارزشیابی معلمان توسط شورای نگهبان بود که ابهام آن را برطرف کرد. ولسوالی ها، نظارت بر انتخابات، بررسی صلاحیت مردم و نظارت بر حسن برگزاری انتخابات توسط قوه مجریه است.

جوخار گفت: شورای نگهبان با عام و مؤثر بودن، توسط بدخواهان زیر سوال رفته و کاملاً تکلیف محور عمل می کند و مصلحتی که در برخی سازمان ها دیده می شود در این نهاد وجود ندارد و صرفاً بر اساس قانون و دستورات شورای نگهبان ظاهر می شود. رهبر انقلاب

وی افزود: سه شاخص ایمان و التزام به اسلام، قانون و ولایت فقیه از وظایف مهم شورای نگهبان است که بر اساس شرع اسلامی تمامی کسانی که در انتخابات شرکت می کنند موظف به رعایت این امر هستند. اما در جنبه های دیگر گاهی نیاز به یادآوری ما انسان هستیم.

رئیس سازمان نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دستگاه مانند گذشته با وظیفه محوری و رعایت چارچوب های قانونی فعالیت می کند، گفت: افرادی مانند گذشته و حال باید شاخص های لازم برای حضور در انتخابات را داشته باشند و این که فکر کنند دوره ای رفته اند کافی نیست بلکه باید همه شاخص ها را داشته باشند.

وی افزود: ما افراد و سیاستمداران را مرعوب نخواهیم کرد و نمایندگان و نامزدها باید بیش از دیگران درگیر باشند. اردو زدن قبل از انتخابات خلاف قانون است و اگر انتخاباتی از امروز برگزار شود بررسی می شود و شامل نمایندگان و نامزدهای فعلی می شود.

رئیس سازمان نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمان و التزام عملی به اختیارات قانونی و همه فرمایشات رهبری برای ما حجت است، لذا نمایندگانی که در برخی موارد فراتر از حد و مرز هستند. دستورات رهبری و یا بی اثر نمودن آنها بدون شک صلاحیت آنها مورد بررسی قرار می گیرد و این تصور که به اظهارات نمایندگان فعلی رسیدگی نمی شود اشتباه است و همه این نظرات مورد توجه قرار می گیرد و بی اثر بودن دستورات مدیریت در ابعاد مختلف بررسی می شود و وظیفه محور خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید