ما قدرت والیبال ایران را ثابت کردیم که خیلی ها آن را باور نکردند. الان همه به تیم ایران احترام می گذارند


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884171

ما برای برافراشتن پرچم کشورمان سختی ها را متحمل می شویم

مربی تیم ملی والیبال گفت: ما قدرت والیبال ایران را ثابت کردیم که خیلی ها آن را باور نکردند و الان همه به تیم ایران احترام می گذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، علیرضا طلوکیان مربی تیم ملی والیبال درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت های 2022 گفت: راه طولانی و سختی داشتیم. برای این مسابقات برنامه طولانی در نظر گرفته بودیم. حدود 50 روز است که خارج از کشور هستیم. به هر حال ایرانی ها احساساتی هستند و احساسات قوی دارند. دوری از خانواده و وطن سخت است، به خصوص که تیم ایران بازیکنان 20 تا 21 ساله را در ترکیب خود دارد. همه این سختی ها و رنج ها و دوری ها فقط یک هدف دارد و آن برافراشتن پرچم کشورمان است.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی لیگ ملت ها 8 تیم برتر جهان حضور دارند. امسال نحوه برگزاری این مسابقات نیز تغییر کرده است. 16 تیم، هر تیم 12 بازی انجام دادند و طبق قرعه کشی، هر تیم در مرحله مقدماتی 3 تیم بازی نکرد. شرایط خیلی سخت بود اما ما از هفته اول قهرمانی را شروع کردیم. در هفته اول و دوم 2 برد و 2 باخت داشتیم. در هفته سوم کارمان خیلی بهتر شد و در مجموع روند صعودی داشتیم. این روند باعث شد تیمی با تجربه کمی به فینال برسد. چند بازیکن ایرانی برای اولین بار در لیگ ملت ها حاضر شدند و توانستند شرایط این رقابت ها، شرایط سالن مسابقات و بازیکنان بزرگ دنیا را ببینند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: سال ها وقتی به عنوان مربی و کارشناس صحبت می کردیم، می گفتیم لیگ ملت ها محل کسب تجربه و یادگیری والیبال است. در حال حاضر فدراسیون جهانی والیبال مسابقات زیر 23 سال را حذف کرده و به همین دلیل رقابتی بین جوانان و بزرگسالان برگزار نمی شود، البته قاره اروپا نیز امسال مسابقات زیر 23 سال را برگزار کرد و قاره آسیا این مسابقات را ندارد. اروپایی ها احساس نیاز کردند و این خلاء باید برای ایران هم برطرف شود. با تصمیم مسئولان فدراسیون و کمیته فنی سعی کردیم با حضور در لیگ ملت ها این خلاء را پر کنیم. با این جوانان کم تجربه توانستیم هفتمین عنوان قهرمانی لیگ ملت ها را تا به امروز کسب کنیم. این اتفاق بسیار مهمی است زیرا تیم ها هفته به هفته تقویت می شوند اما ایران در هفته سوم به تازگی بازیکنانی را به ترکیب خود اضافه کرده است که اولین تجربه حضور در تیم بزرگسالان و لیگ ملت ها را تجربه می کنند. برای دیدن و یاد گرفتن باید شرکت می کردند. آنها جو سالن لهستان و عملکرد بازیکنان بزرگ جهان را از نزدیک دیدند. اگر هدف ما المپیک بعدی است، همه این چیزها را باید تجربه کرد. در بهترین زمان، یعنی. تیم ایران پس از المپیک دستخوش تغییراتی در کادر فنی و بازیکنان شد.

طلوفکیان ادامه داد: همه به بازیکنان بزرگ اعتقاد دارند اما همان بازیکنان بزرگی که مثلا در تیم ملی صربستان حضور داشتند با نتیجه 3 بر صفر ایران را شکست دادند. خیلی خوب است که جوانان انگیزه و انرژی جوانی داشته باشند و بزرگترها تجربه داشته باشند. گاهی تجربه پیروز می شود و گاهی جوانی بر تجربه. از قبل می دانستیم که ممکن است ایتالیا میزبان چندان خوبی نباشد و این نتیجه تجربه کادر فنی بود. ما همه موارد را می دانستیم و به همین دلیل بهانه نمی گیریم و پرونده ای نداریم. می دانیم که شرایط هتل و غذا در ایتالیا چندان مساعد نیست. در این شرایط تمرکز تیم روی دیدار مقابل لهستان است.

وی با بیان اینکه تیم ایران در هفته سوم مرحله مقدماتی در خانه لهستان را شکست داد، گفت: آنها لیست خود را هم اعلام کردند و در مرحله پایانی نیز تغییری در ترکیب به وجود آمده است. لوماچ مهاجم لهستانی به این تیم اضافه شد و شناخت کافی از این بازیکن داریم. آنها در هفته سوم سه مدافع در ترکیب خود داشتند که ایرانی ها برای آنها برنامه داشتند. امیدوارم بازیکنان خودشان باشند و با انگیزه بالا برای انجام یک کار خوب. در حالی که بازیکنان شناخت خوبی از لهستان دارند، چندین بازی این تیم را آنالیز خواهیم کرد. میلاد آبادی پور چند سالی است که در لهستان حضور دارد و همچنین مربی بدنساز لهستانی است. حوریانی به دلیل مشغله زیاد نتوانست در تمرین حاضر شود و از علی اکبری آنالیزور خوب کشورمان از تهران کمک گرفتیم تا اطلاعات کامل تری داشته باشیم. ما گروهی هستیم که توسط عطایی به عنوان سرمربی و تصمیم گیرنده هدایت می شود. همه سخت کار می کنند تا بازیکنان با قدرت کامل وارد بازی شوند.

طلوکیان افزود: شرایط فینال کمی متفاوت است. تغییرات زیادی در قوانین مسابقات ایجاد شده است که یکی از آنها مربوط به تایم اوت است. همه قوانین بررسی شده است. بازی خودمان آنالیز خواهد شد تا اتفاقات خوبی رخ دهد. بازیکنان انگیزه کافی دارند و تمام سختی ها را تحمل می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. باید تجربه کسب کنیم و برای والیبال در سال های آینده برنامه داریم و فکر می کنم برای همه ثابت شده است که این تیمی که خیلی ها به آن اعتقاد نداشتند در رتبه هفتم جهان قرار دارد. این اصلا شوخی نیست و نشان دهنده قدرت والیبال ایران در جهان است.

مربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: مردم همیشه از ما حمایت کرده اند و مورد خاصی وجود ندارد. تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. در شرایط فعلی همه تیم های دنیا به ایران احترام می گذارند و برای بازیکنان جوان ایرانی احترام خاصی قائل هستند. بسیاری از مربیان خوب در سراسر دنیا به دنبال بازیکنان ایرانی برای باشگاه های خود هستند. پیشنهاداتی داده می شود و بازیکنان آن ها را بررسی می کنند که بسیار خوب است. امیدوارم با حمایت فدراسیون والیبال از کادر فنی و بازیکنان نهایت استفاده را ببریم. ما به آینده نگاه می کنیم. در المپیک قبلی هیچکس فکر نمی کرد فرانسه قهرمان شود و معتقدم ایرانی ها هم می توانند تفاوت ایجاد کنند. هیچ کس فکر نمی کرد در لهستان آمریکا و تیم ملی را شکست دهیم، اما این کار را کردیم. باید کاری کنیم که در المپیک دور هم جمع شویم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای والیبال در کشورمان بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید