ما مسکن خالی تولید نمی کنیم / فرصت مسکن را از دست ندهید


ساعت: 22:06
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811540

انصاری با اشاره به لزوم تخصیص مناسب زمین برای رونق تولید مسکن، گفت: مسکن خالی از سکنه تولید نخواهیم کرد، بنابراین کارکنان واژه نه را برای زمین هایی که کیفیت مناسبی ندارند، نگیرند. مکان در حومه شهر.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانعلیرضا انصاری امشب در شورای مسکن خراسان جنوبی گفت: نظام سیاسی با عنوان چشم انداز 1404 تدوین شده که باید اجرایی شود.

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن افزود: ایران اکنون اولین قدرت نظامی و دفاعی است و باید تا سال 1404 به اولین قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

انصاری ادامه داد: خراسان جنوبی با وجود معادن غنی و مردم متدین و ولایی یکی از حاصلخیزترین استان های کشور است و باید نام محرومان را برداریم و این نیازمند حاکمیت تحول آفرین و جهادی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث مسکن، بازسازی و زیبایی موفقیت های خوبی داشته است، گفت: در بحث مسکن ملی اقداماتی انجام شده و برای بحث جهش تولید مسکن نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که البته 6 اعلام شده است. ، عقب ماندگی هایی وجود دارد که با همدلی و همفکری رفع خواهد شد تا شاهد ساخت چندین پروژه مسکن مهر در استان در سال 1401 باشیم.

مشاور وزیر کشور با اشاره به وعده انبوه سازان استان مبنی بر کمک بیش از 2 هزار میلیارد تومانی با روش های نوین به مردم، افزود: استانی باشید.

انصاری در ادامه با تاکید بر اینکه نباید با تامین زمین در این استان مشکلی داشته باشیم، گفت: برخی ارگان ها مانند خیرین در مناطق حساس شهری استان زمین دارند که امروز برطرف شد. هم شهرسازی و هم از مردم مناطق فرسوده شهری نیز درخواست می شود با شهرداری و شورای شهر برای احیای بافت تخریب شده شهری همکاری کنند.

وی با اشاره به لزوم مکان یابی مناسب زمین برای رونق تولید مسکن، گفت: ما مسکن خالی از سکنه تولید نخواهیم کرد، بنابراین کارکنان نباید موضوع «نه» را به زمین هایی که موقعیت مناسبی در استان ندارند، ندهند.

مشاور ویژه وزیر کشور همچنین گفت: خراسان جنوبی سومین استان بزرگ کشور است و زمین مشکلی ندارد اما برای خانه سازی به زمین های خارج از شهر و بیابان می روند!

انصاری از عدم هماهنگی و عملکرد ضعیف دستگاه های اجرایی استان در طرح ملی مسکن انتقاد کرد و گفت: هماهنگ نبودن دستگاه های اجرایی برای تأمین زمین یکی از موانع اصلی پیشرفت مسکن خراسان جنوبی است.

«اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از آرمان‌های امام راحل بود که باید فقرا و نیازمندان را خانه‌دار می‌کرد، اما اکنون پس از گذشت این همه سال، متأسفانه بسیاری از محرومان خانه‌دار نیستند. امکان پرداخت همان مبلغ اولیه و اقساط وام را دارند.» خانه هم ندارند.

وی گفت: نباید فرصت خانه دار شدن مردم را به بهانه ها و دلایل مختلف از دست داد. ما هم باید به دولت قبل جبران کنیم، بنابراین باید بر اساس مدیریت جهادی و علمی عمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید