ما می خواهیم روابط با اسرائیل را ادامه دهیم


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908042

رئیس جمهور ترکیه تمایل کشورش برای ادامه تقویت روابط با رژیم اسرائیل را ابراز کرد و گفت: ما می خواهیم روابط با اسرائیل را ادامه دهیم، اکنون که نتایج نهایی انتخابات اسرائیل همان چیزی است که آنها می خواهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رجب طیب اردوغان در گفت و گو با گروه شبکه احابر گفت: نتیجه انتخابات اسرائیل هر چه که باشد، ما می خواهیم به تقویت روابط خود با اسرائیل بر اساس احترام متقابل، حفظ منافع و بر اساس اصل ضربان پیروزی ادامه دهیم. ».

وی با اشاره به اینکه روابط آنکارا و تل آویو در دوره گذشته شاهد سطح بالایی از دیدارها بوده است، افزود: ما تماس های فشرده ای با طرف اسرائیلی داشتیم و این تماس ها در 17 آگوست که تصمیم رسمی گرفتیم به اوج خود رسید. برای عادی سازی کامل.” “.

اردوغان تصریح کرد: بر اساس اصل احترام متقابل به همین منوال ادامه می دهیم زیرا روابط و همکاری ما با اسرائیل برای کل منطقه مثبت خواهد بود.

این اظهارات رئیس جمهور ترکیه در حالی مطرح می شود که به گفته بسیاری از کارشناسان، صهیونیست ها با درک شرایط سیاسی و اقتصادی دولت ترکیه سعی در استفاده موذیانه از ظرفیت ترکیه به نفع اهداف شوم منطقه ای خود دارند. بنابراین سفر هفته گذشته بنی گانتز وزیر نظامی رژیم صهیونیستی در راستای تحقق این اهداف ارزیابی شد.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از سال ها رکود در ماه های اخیر و در پی سفر رئیس این رژیم به ترکیه بهبود یافته است. بنابراین هر دو کشور سفیران را تصور کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید