ما نباید با هیچ اقدامی جوانان را به دامان براندازان ببریم

ما نباید با هیچ اقدامی جوانان را به دامان براندازان ببریم

روز جدید مسعود المدیشیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در خصوص نقش جریانات براندازانه و تجزیه طلب در ناآرامی های اخیر کشور گفت: متأسفانه شاهد تفرقه هایی در کشور هستیم که این شرایط را به وجود آورده است. درگیری ها و ظهور دو قطبی ها؛ اما علاوه بر این خلأها و مشکلاتی که دولت و مجلس در سال های اخیر با یکدیگر داشته اند، جریانات براندازی نیز در یک ماه اخیر از مشکلات مردم سوء استفاده کرده اند.

مسعود مزکیان نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی در خصوص نقش جریانات براندازانه و تجزیه طلب در قیام های اخیر در کشور گفت: متأسفانه شاهد تفرقه هایی در کشور هستیم که باعث این شرایط و درگیری ها و دوقطبی ها شده است. ; اما علاوه بر این خلأها و مشکلاتی که دولت و مجلس در سال های اخیر با یکدیگر داشته اند، جریانات براندازی نیز در یک ماه اخیر از مشکلات مردم سوء استفاده کرده اند. وی افزود: طبیعی است که برخی جریانات براندازانه و تجزیه طلب از اعتراضات به حقوق مردم سوء استفاده کنند. بنابراین برای پیشگیری از این مشکل باید به صورت مشاوره ای با جوانان ارتباط برقرار کرد. البته هدایت باید به معنای روشنگری و توجیه و ادب باشد; اگر نتوانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم و آنها را احقاق حق کنیم، نه من و نه مردانی مثل من، آنها را تأیید نمی کنیم. بنابراین رفتار ما با دانش آموزان و جوانان باید هدایت شود. به گزارش دانشجو، پزشکان ادامه دادند: روحانیت محترمی که در دانشگاه ها حضور دارند می توانند جوانان را جذب کنند و کمی به آنها رسیدگی کنند تا از شدت آسیب کاسته شود. نه اینکه جلوی آنها بایستم. ما می توانیم مشکلات رفتاری خود را اصلاح کنیم. البته در این میان عده‌ای هم هستند که آشکارا می‌خواهند نظام را تضعیف کنند و علیه آن اقدام کنند. اما ما باید آنها را از این جوانان جدا کنیم و نباید با هیچ اقدامی جوانان را به دامان جنبش های خرابکارانه سوق دهیم. نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه های ضد انقلاب در مدیریت اعتراضات اخیر گفت: در رسانه های خارجی طوری تبلیغ می کنند که انگار کشور از دست رفته است و ذهن ها را مدیریت کرده اند. از جوانان به گونه ای است که مثلاً پنج روز دیگر نظامی نمی شوند

تا بفهمند چنین اتفاقی محال است و اگر اتفاق بیفتد یعنی هرج و مرج و بی نظمی. وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع برخی از بازیگران اصلاح‌طلب مبنی بر لزوم جلوگیری از تخریب کل ساختار نظام، گفت: ایجاد هرج و مرج به نفع هیچ‌کس نیست. متأسفانه کسانی که این کار را می کنند، بهانه هایی هستند که به آنها دادیم و آتشی که روشن می کنند. بنابراین ما باید از دست آنها بهانه بیاوریم و رابطه خود را با جوانان بهتر کنیم. این پزشک با اشاره به جلسات اخیر با تعدادی از پلیس ها خاطرنشان کرد: نباید چنین جلساتی با پلیس انجام شود. در هیچ کجای دنیا، با وجود تمام اتفاقاتی که می افتد، پلیس را نمی کشند. بدون پلیس، بسیاری از ما دیگر در امان نبودیم و کسی وجود نداشت که جامعه را ایمن نگه دارد. متأسفانه اکثر افسران پلیس با حقوق بسیار کم شبانه روز برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند. البته در این بین عده ای هم دست به کارهای ناشایست می زنند و باید سعی کنیم در هر قسمت با متخلفان برخورد کنیم تا مردم آرام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید