مبلغ موجود در حساب پروکسی متقاضی خودرو چه زمانی آزاد می شود؟

مبلغ موجود در حساب پروکسی متقاضی خودرو چه زمانی آزاد می شود؟

یکی از سوالات متداول متقاضیان این است که مبلغ 100 میلیون تومان مسدود شده در حساب پروکسی چه زمانی آزاد می شود؟

بر اساس اعلام وزارت صنعت، فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از سوم خرداد آغاز شده و تا 19 خرداد ادامه دارد. با توجه به این؛ فقط متقاضیان واجد شرایطی که اطلاعات آنها توسط بانک ها به سامانه ارسال شده است می توانند در تاریخ مشخص شده 5 اولویت خودرو را برای تشکیل لیست انتظار در سامانه esalecar.ir انتخاب کنند، زمان ثبت نام تاثیری در اولویت تحویل خودرو ندارد.

یکی از سوالات متداول متقاضیان این است که مبلغ 100 میلیون تومان مسدود شده در حساب پروکسی چه زمانی آزاد می شود.

مرحله دوم: برنامه ریزی و اعلام برنامه برای هر محصول خاص

پس از تعیین وقت، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، بر اساس برنامه زمانبندی تولید اعلام شده توسط خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مورد نظر متقاضی در سامانه اعلام می شود.

تبصره 1 – زمانبندی بر اساس لیست نوبت (لیست انتظار هر محصول) در خرداد 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir اعلام خواهد شد.

تبصره 2 – قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمانبندی اعلام شده، برای خودروساز تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی کند و این تعهد صرفاً پس از اتمام مرحله سوم و بر اساس نتیجه گیری صورت می گیرد. قرارداد فروش بین متقاضی و سازنده خودرو و بر اساس بندهای قرارداد منعقده.

تبصره 3 – در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمانی، متقاضی می تواند نسبت به برداشت اعتبار از حساب نیابتی اقدام کند و در صورتی که متقاضی واجد شرایط تمایل به تحویل خودرو طبق برنامه زمانی اعلام شده در این مرحله داشته باشد، می تواند ثبت نام را بر اساس شرکت سازنده با خودرو تماس گرفته و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، نسبت به تکمیل وجه به حساب خودروساز بر اساس قیمت روز اقدام کرده و یا با اعلام انصراف از لیست انتظار خودروی مورد نظر خارج می‌شود.

مرحله سوم: تایید ثبت نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

در این مرحله پس از اعلام زمان‌بندی متقاضی و تشکیل لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است هر فراخوان طرح‌های فروش خودرو را مطابق با زمان‌بندی و چرخش انجام شده اعلام کند تا خودروسازان با توجه به زمان جاری و صرفاً بر اساس لیست اولویت‌بندی مشخص شده برای هر محصول، نسبت به تماس و تایید ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو اقدام می‌کنند.

تبصره 1 – تایید ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت بر اساس قیمت روز و با رعایت مفاد مقررات بازار موتور شورای رقابت می باشد.

تبصره 2 – چنانچه در هنگام تماس با مشتری، در زمان تحویل یا ثبت نام قطعی، مشخص شود که مشتری از شرایط درخواست کننده مندرج در آگهی تخطی کرده و یا خودروی خود را از سایر خودروسازان داخلی خریداری کرده است. در این مدت ثبت نام در این طرح غیر قانونی تلقی شد.

نکته حائز اهمیت این است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 طرح مبارزه با پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید