متخلفین در موارد اخیر طبق قانون مجازات خواهند شد


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905564

رئیس قوه قضائیه گفت: محاکمه افرادی که در پرونده های اخیر مرتکب جنایت شده اند و با عناصر ضدانقلاب داخل و خارج و خارجی در ارتباط هستند با دقت و بر اساس قانون انجام می شود و این افراد طبق قانون مجازات خواهند شد. . ، و این جریمه بازدارنده خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (دوم آبان ماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام اظهار داشت: ایران در موارد اخیر به امنیت کشور حمله می کند. : مردم متدین و زیرک ایران اسلامی بار دیگر دشمن را در رسیدن به هدف خود که ناامن کردن کشور بود ناکام گذاشتند. این شکست دشمن برای او گران تمام شد. در این موارد دشمن آمده بود تا امنیت کشور و مردم ما را بر هم بزند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عوامل ناکامی و شکست دشمن در اجرا و پیشرفت پروژه تهدید امنیتی ایران اسلامی در حوادث اخیر گفت: مردم دوراندیش و هوشیار و دولت مدار ایران اسلامی. به سرعت به پشت صحنه حوادث و قضایای اخیر پی بردند و متوجه شدند که برخی مشکلات بهانه است و هدف دشمن و عواملش بحث دیگری است. بنابراین آنها به هیچ وجه با دشمن همراهی نکردند. همچنین ضابطان و گیرندگان پلیس، امنیتی و قضایی در این موارد وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در این میان مهمترین لحظه رهنمودهای مقام معظم رهبری بود که ایشان به درستی نقشه های دشمنان مردم را روشن کردند و با سخنان بصیرتی و کمکی خود توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اقدامات احمقانه و جاهلانه دشمنان و عوامل آنها در پرونده ها و اغتشاشات اخیر گفت: حماقت و تمسخر دشمنان و عوامل آنها و انجام اقداماتی مانند آتش زدن قرآن و پرچم ایران. و برداشتن حجاب از سر یک هموطن با زور و بیان الفاظ و الفاظ رکیک و رکیک از جمله مواردی بود که باعث شد مردم فهیم و بصیر ایران به سرعت به ماهیت این موارد پی ببرند و متوجه شوند که عناصر موجود در این موارد. رویدادها دوستداران و حامیان زن و مرد ایرانی نیستند و با مفهوم و مقوله حقوق بشر نیز بیگانه است.

افراد و عناصر کم گناه و عذاب وجدان باید زودتر از حیث ترتیبات قانونی آزاد شوند

قاضی در ادامه از اقدامات ضابطان قضایی در ارگان ها و مراکز مختلف که علیرغم حجم سنگین کار روزانه تلاش شبانه روزی برای مقابله با حوادث اخیر را انجام دادند، قدردانی کرد و اظهار داشت: در موارد اخیر تلاش شده است تا افراد و عناصر شناسایی شوند. کمتر گناهکار و توبه کننده توبه کننده باید زودتر به دلیل ترتیبات قانونی آزاد شود. همچنین با این توضیح که قوه قضائیه از نظر رسیدگی، اخطاریه، فاصله کیفرخواست تا تنظیم آن در دادگاه و تعیین وقت دادگاه، الزامات قانونی دارد، همکاران ما با عنایت به موضوع حقوقی سعی کردند صدور کیفرخواست های متعدد در کمتر از یک ماه برای صدور و ارسال به دادگاه از عوامل ناآرامی ها و پرونده های اخیر. این پرونده ها در دادگاه تعیین شده و برخی از آنها بررسی شده است. برخی دیگر از عوامل ناآرامی های اخیر نیز در این هفته در دادگاه های تهران و برخی استان های دیگر رسیدگی می شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: محاکمه افرادی که در پرونده های اخیر مرتکب جنایت شده اند و با عناصر ضدانقلاب داخل و خارج و خارجی در ارتباط هستند، با دقت و بر اساس قانون انجام می شود و این افراد طبق قانون مجازات خواهند شد. . ، و این جریمه بازدارنده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در ادامه جلسه امروز با اشاره به دیدار اخیر خود با جمعی از صاحب نظران و نخبگان حوزه های مختلف علمی، دانشگاهی، اقتصادی و صنعتی پیرامون یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه مذکور، گفت: وی با توجه به لزوم جذب و انتصاب کارشناسان در پست ها و سمت ها خاطرنشان کرد: امور و مدیریت باید به کارشناسان واجد شرایط واگذار شود. گاه مشاهده می شود که برخی از وظایف و مدیریت ها به افراد غیرمتخصص سپرده می شود; قطعاً در این صورت کار آنطور که باید پیش نخواهد رفت; به همین دلیل است که تخصص و جذب و انتصاب کارشناسان در مناصب و مناصب امری ضروری و ضروری است و باید در دستگاه قضایی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری با اشاره به حضور اخیر خود در جلسه شورای عمومی دیوان عالی کشور برای دومین بار در یک سال اخیر، از خدمات و زحمات حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس کل دادگستری قدردانی کرد. این دیوان، معاونان ایشان و قضات محترم این قوه قضائیه. : ورود پرونده ها به دیوان عالی کشور رو به افزایش است. باید به دنبال راه حلی برای این مشکل بود. یکی از تدابیر و راهکارها در این امر، توجه بیشتر و تلاش همه جانبه محاکم و محاکم بدوی برای صدور آراء و تصمیمات مستدل و مستدل است. بی شک آراء و تصمیمات دادگاه های بدوی تا حد امکان برای مردم مفید بوده و به کاهش پرونده های ارجاعی به دیوان عالی کشور نیز کمک می کند.

وی افزود: برای کاهش پرونده ها در دیوان عالی کشور اقداماتی انجام شده و با توجه به ضرورت قانون از خود دیوان عالی کشور پیشنهادهایی دریافت و این پیشنهادات ارسال شده است. نماینده قانونی قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه ادمه با تفسیر مواد 474 و 477 قانون آیین دادرسی کیفری در مورد درخواست اعاده دادرسی و تجویز اعاده دادرسی و بویژه بند ج ماده 474 در مورد درخواست اعاده دادرسی وی گفت: در مواردی که «فعل ارتکابی جرم نبوده یا مجازات تعیین شده باید بیش از مجازات مقرر در قانون باشد»، گفت: در مفاد ماده 474 و به ویژه بند «ج» آن باید به موارد مشابه برسیم. – نگاه فکری به مراجع و مراجع قضایی مربوطه.

رئیس قوه قضائیه همچنین به وظایف و مسئولیت های مهم و خطیر دیوان عالی کشور از جمله نظارت بر حسن اجرای قوانین در محاکم و ایجاد وحدت قضایی اشاره کرد و به کمیسیون نقل و انتقالات دادگستری دستور داد تا در مورد انتخاب قضات برای شورای عالی کشور رسیدگی کند. دادگاه

رئیس کل دادگستری همچنین به معاونت منابع انسانی قاضی دستور داد تا نسبت به ارائه آموزش های لازم به قضات جهت بیان دقیق تر نظرات و تصمیمات آنان توجه لازم را داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه در این خصوص گفت: در مورد قاضی که تصمیمات ضعیف و غیرقانونی از سوی خود اتخاذ می کند و تصمیماتی که اتخاذ می کند غالباً نقض می شود و اقدامات تربیتی برای او مؤثر نیست، اقدامات انضباطی وجود دارد. گرفته شده. بر این اساس دادگاه انتظامی قضات باید پرونده های اعاده دادرسی و اعمال ماده 477 را نسبت به تصمیمات قضات محاسبه و لحاظ کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای با اشاره به تلاش ها و برنامه های قوه قضائیه در راستای انتخاب نخبگان و پرسنل و جذب نیروهای شایسته، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه را به تسریع در انتخاب نیروی انسانی دستور داد. قوه قضائیه اعم از قضات و مسئولان اتخاذ تدابیر مناسب و راهبردی و کوتاه کردن مراحل گزینش در قوه قضائیه از نظر ترتیبات.

رئیس قوه قضائیه در این راستا به تعدادی از نیروهای نخبه و ذیصلاح اشاره کرد که قوه قضائیه طی یک برنامه مدون برای تصدی مناصب قضایی انتخاب و اقدامات لازم را برای جذب و انتصاب آنها انجام داده است. وی در این راستا به معاون اول و کادر معاونت قضایی دستور داد تا روند آموزش و جذب و ابلاغ این نخبگان برگزیده را تسریع بخشند. وی تصریح کرد: مطلوب نیست که فرآیند گزینش و جذب داوطلبان شغلی یک سال و نیم طول بکشد و این روند کوتاه و تسریع شود. اگر کاندیدا از نیروهای نخبه کشور باشد، آیا انتصاب وی در قوه قضائیه یک سال و نیم به تعویق می افتد؟

دیدگاهتان را بنویسید