متفکران غربی انقلاب اسلامی را بزرگترین دشمن تمدن غرب می دانند


ساعت: 08:54
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1806932

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی مطرح کرد؛

حجت الاسلام شریفی گفت: انقلاب اسلامی به اعتقاد اندیشمندان غربی به دشمن بزرگ تمدن غرب تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی، دبیرمجلس عالی علوم انسانی اسلامی و رئیس پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران در صبح زاگرس با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: همه می دانیم که این بر کسی پوشیده نیست که غرب از همان روزهای اول انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران ما را از همان روزهای اول انقلاب اسلامی دشمن می‌دید و ما را یک دشمن تمام عیار می‌دید.

وی افزود: هرچند برخی از غربی ها در کشور سعی می کنند آن را نادیده بگیرند و مدام می گویند که غرب مشکلی ندارد و مشکل از ماست. برخی از مسئولین که می خواهند ناکارآمدی خود را توجیه کنند، تیغ دشمن می زنند.» و توهم و توطئه درست می کنند، تعصب دارند. آنها بدون اینکه بخواهند کسی را آزار دهند مانند پرندگانی هستند که سرش را در برف فرو کرده اند تا شکارچی آنها را نبیند و فکر کند کسی آنها را نخواهد دید.

حجت الاسلام شریفی گفت: نوع تفکری که این افراد دارند با آنها قابل بحث نیست، باید با زبان اعداد و آمار و ویژگی های عینی قانع شوند.

وی افزود: اما واقعیت در سخنان برخی تغییر نمی کند، واقعیت نشان دهنده دشمنی کامل غرب با انقلاب و جمهوری اسلامی و همچنین با مردم منطقه و مسلمانان است. و این یک امر بدیهی است، «چند شاهد و نمونه را نقل می کنم که نگاه غرب به ایران تهاجم و نگاه جامعه و فرد دشمنش بود.

این کارشناس گفت: ریچارد نیکسون که در سال 1994 درگذشت، رئیس جمهور سابق آمریکا بود. وی از سال 1968 تا 1974 از سال 1968 تا 5 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رئیس جمهور آمریکا بود. و دانشگاه تهران با شروع جنبش دانشجویی می خواست به او دکترای افتخاری بدهد. ناکسون یک شخصیت مشهور در ایران، یکی از معدود روسای جمهور آمریکا بود که متفکر بود، استراتژیست معروفی بود که کتاب های زیادی نوشت. اسلام خمینی و اساس اسلام گرایی برای ما (غرب) از کمونیست های شوروی خطرناکتر است. این دیدگاه ناکسون از اوایل انقلاب بود.

حجت الاسلام شریفی گفت: جورج شولتز، استراتژیست معروف آمریکایی که در دولت ریگان وزیر امور خارجه آمریکا بود، در تحلیل خود این دیدگاه را دارد. پایان انقلاب اسلامی خطرناک ترین تمدن معمولی غرب در تاریخ آن است. یعنی تمدن غرب که 2500 سال پیش (از یونان باستان تا امروز) دشمنان زیادی را آزمایش کرد، اما خطرناک ترین دشمن مشترک تاریخ خود انقلاب اسلامی است.

او گفت: ساموئل هانتینگتون، استراتژیست بسیار معروف آمریکایی، همین را به جورج شولتز می گوید و او می گوید; جدی ترین رقیب غرب تمدن اسلامی است. در کتاب تئوری برخورد تمدن ها 8 تمدن زنده در سراسر جهان یعنی لیبرال دموکراسی و 7 تمدن دیگر به عنوان رقیب این

آنها تمدنی هستند که خطرناک ترین و جدی ترین رقیب تمدن لیبرال است. تمدنی که می توان پایه گذاری کرد و به انحطاط رسید، تمدن انقلاب اسلامی و تمدن نوظهور اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران است.

تونی بلر، نخست وزیر اسبق بریتانیا و انگلیس، گفت: واقعیت این است که انقلاب اسلامی و مردم مسلمان ایران با شیوه زندگی ما مشکل اساسی دارند.

وی افزود: از دیدگاهی که عرض کردم 4000 نوع دیدگاه قابل بیان است و این نگاه غرب به جمهوری اسلامی ایران است. در راستای همین دیدگاه، مقابله همه جانبه با انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

رویارویی سخت – رویارویی نیمه سخت – رویارویی نرم، رویارویی سخت، اوج آن در جنگ تحمیلی است، تقابل نیمه سخت به قیام 1367 ختم می شود، مقابله نرم، مقابله با سبک زندگی و اعتقادات و ارزش های حاکم ذهن و زبان و ضمیر ملت ایران که انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است.

و طبیعی است که وقتی چنین نگاهی به جمهوری اسلامی دارند که جمهوری اسلامی ایران دشمن تمام عیار غرب است، یک رویارویی همه جانبه را آغاز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی گفت: آغاز یک حرکت جهادی مستمر، پیروزی انقلاب اسلامی و بیست و دومین باخمن در سال 57 بود و افتخار می کنیم که در این جهاد بزرگ شده ایم. و حرکت جهادی همه مجاهدان را از ابتدای اسلام تا کنون ادامه می دهیم.

وی افزود: محمد حسین هیکل، روزنامه نگار سرشناس مصری با چهره های مشهور جهان مانند راک فلر، گاندی و افراد مختلف مصاحبه کرده است. ایشان دو مصاحبه با امام دارند، من یک مصاحبه دارم، نتیجه این مصاحبه به صورت کتاب منتشر شده است. به نام تاریخ جلسات. وی به نتیجه شخصیت امام و اهداف امام اینگونه اشاره می کند: به نظر می رسد مردی از آغاز اسلام، یکی از یاران پیامبر(ص) و از یاران علی(ع) در تونل تاریخ حرکت می کند. و در قرن بیستم ظهور می کند و لشکریان علی را می خواهد پس از شهادت او و خانواده اش فرمانده شود.

این کارشناس گفت: هدف از سخنرانی محمد حسین هایکل این است که امام به اسلام ناب محمدی پی ببرند که گویی از یاران پاک پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است. حقیقت این است که این موضوع را نباید با چهار مشکل اقتصادی و مشکل یک حزب خاص اشتباه گرفت. سیاستمداران کار سیاسی خود را انجام می دهند. ما نباید از اهداف اساسی انقلاب و فلسفه اساسی انقلاب و رسالتی که داریم آگاه باشیم.

حجت الاسلام شریفی افزود: باید به خوبی درک شود و به خوبی درک شود که در کجای تاریخ قرار داریم و چه رسالت تاریخی بر عهده ما گذاشته شده و چگونه باید این رسالت را انجام دهیم. این وظیفه بر عهده همه دوستان عزیز و بسیجیان با بصیرت است، «ما داریم، این بار باید با قدرت، علم و دقت ادامه دهیم تا در شعار نیفتیم و سطحی نشویم.

وی گفت: انقلاب را باید با اصول و پارادایم حاکم بر انقلاب درک کرد، اگر بتوانیم این درک عمیق را از انقلاب بگیریم، آن وقت می توانیم به راحتی بسیاری از مشکلات را در این مسیر شناسایی کنیم، می توانیم ادراکی باشیم. پس زیرک شدن در گرو دنیادار شدن است، در گرو درک عمیق و درک لحظه است، نباید تحت تأثیر شعارهای سیاسی برخی افراد، اصل انقلاب و مبانی فکری و فلسفی قرار بگیریم. انقلاب باید به درستی درک شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شریفی (زاده نهاوند _ 1349) استاد فلسفه و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است که پیش از این معاون آموزشی و پژوهشی این حوزه بود. موسسه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید