متون پیشنهادی ایران کاملا مبتنی بر برجام است

ساعت: 00:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792512

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: برخی ادعاها مبنی بر وجود درخواست های فراقانونی در متون پیشنهادی تیم مذاکره کننده ما کذب محض است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود درباره دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه و مذاکرات در حال انجام در وین نوشت: در آخرین روز کنفرانس نمایندگان مجلس شورای اسلامی خلاصه و بازخورد کنفرانس خود را ارائه دهید.

وی افزود: در این جمع بندی به اهمیت جلسات برگزار شده در همایش اشاره کردم. کارگروه هایی در این راستا تشکیل و تشکیل شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در بخشی از سخنانم به واردات واکسن در شرایط اپیدمی تاج، اولین آزمایش ماموریت های ایرانیان خارج از کشور در ابتدای دولت سیزدهم اشاره کردم و گفتم خوشبختانه امروز با جهادگران. با جفا و تلاش بیش از 80 درصد جمعیت کشور و 86 درصد جمعیت تهران واکسینه شده اند.

امیر عبداللهیان گفت: یادآوری کردم که حرکت سریع برای تامین معیشت و نیازهای جامعه به گونه ای که تاثیر آن بر زندگی مردم و توده مردم به وضوح نمایان شود دومین ماموریت دولت به وزارت امور خارجه در این حوزه است. در وزارت امور خارجه در داخل و خارج کشور آغاز شد.

وی تاکید کرد: در بخشی دیگر از سخنانم به مذاکرات جاری در وین بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چهار به علاوه یک پرداختم و گفتم که مذاکرات صادقانه از ابتدای دولت سیزدهم و همینطور در دستور کار بوده است. رویکرد هنوز جدی و سخت کوش است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: البته به این نکته نیز اشاره کردم که برخی ادعاهای فراقانونی در متون پیشنهادی تیم مذاکره کننده ما کذب محض است، زیرا این متون کاملا بر اساس برجام است و حاوی آن نیست. نکات فراقضایی «نه.

امیر عبداللهیان گفت: در حال حاضر دو سری متن در وین در حال بررسی است. متن پیش نویس حاصل شش دور مذاکراتی است که در ژوئن 2020 به دلیل اختلاف نظر صورت گرفت. در همان زمان، کشورهای دیگر توافق کردند که متون جدید پیشنهادی ایران روی میز باشد تا یک متن تالیفی واحد از بحث و ترکیب همه اینها به دست آید.

در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کردم که طرف مقابل با حسن نیت و با هدف حل مسئله به تلاش خود ادامه دهد و تاکید کردم که خوشبین هستیم اگر طرف مقابل واقع بینانه عمل کند، می توانیم در این زمینه پیشرفت کنیم. آینده،” او گفت. این یک دور از مذاکرات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید