خاورمیانه: اروپایی ها متون ارائه شده از سوی ایران در وین را پذیرفته اند

خاورمیانه: اروپایی ها متون ارائه شده از سوی ایران در وین را پذیرفته اند

روز جدید روزنامه سعودی الشرق الاوسط از افزایش دیدارهای هیات های اروپایی و ایرانی در وین طی دو روز گذشته و پذیرش متون ایرانی توسط طرف های اروپایی خبر داد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابع اروپایی گزارش داد که جلسات دو کمیته کارشناسی درباره تحریم ها و مسائل هسته ای آمریکا طی دو روز گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طرف های اروپایی طی دو روز گذشته جزئیات دو پروژه جدید ایران را بررسی کرده اند. پروژه هایی که ایران هفته گذشته ارائه کرد و خواست در پیش نویس مذاکرات قبلی گنجانده شود.

در این سند آمده است: اگرچه اروپایی‌ها در ابتدا این دو پروژه را نپذیرفتند و معتقد بودند که این دو پروژه نمی‌تواند مبنای هیچ مذاکره‌ای باشد، اما در نهایت عقب‌نشینی کردند و پذیرفتند که این دو پروژه اصلی است. پروژه ای که در دورهای قبلی مذاکرات تقریبا 80 درصد پیشرفت داشته است. اقدام اروپایی ها شاید ایجاد زمینه مشترک با آمریکایی ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات بوده است.

منابع خاورمیانه همچنین خاطرنشان می کنند که سران هیئت های اروپایی اخیراً در جریان هفتمین دور مذاکرات در وین، وزرای خارجه خود را به اطلاع وزیران امور خارجه رساندند و وزرای خارجه آنها نیز با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفتگو کردند. ایران.

در بخشی دیگر از این گزارش به نقل از منابع اروپایی آمده است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که هم اکنون در لیورپول به سر می برد، منتظر است تا هیئت ایرانی موضع خود را نرم کند تا بتواند به وین برود.

دیدگاهتان را بنویسید