مجازات حجاب در اروپا با ادعای آزادی زنان در غرب در تضاد است


ساعت: 16:39
تاریخ انتشار: 1301/07/22
کد خبر: 1903269

امام جمعه اردبیل وضع جریمه برای حجاب زنان در اروپا را سلب آزادی زنان دانست و گفت: امروز دنیا با حقوق خاصی اداره می شود و مفاهیمی چون آزادی و دموکراسی در غرب تا زمانی ارزشمند است که آسیبی به آنها وارد نشود. منافع آنها و در بین مسلمانان نیز ارزشمند است به شرطی که در راه تامین منافع غربی ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته یکی از سخنان امیرالمومنین(ع) را تشریح کرد: ابوجعفر نیشابوری در مکارم اللحن گفت. -اخلاق که بزرگان عالم جمع شدند و این مطالبه کردند. همه ادیان را در یک جمله خلاصه کنم، همه به یک جمله رسیدند که امیرالمؤمنین در نهج البلاغه فرمود: «نفس خود را بین خود و دیگران تعادل قرار دهید. “

وی با بیان اینکه سه قول از پیامبران برای مردم به ارث رسیده است، گفت: به دیگران نیکی کن آن گونه که می خواهی دیگران به تو نیکی کنند.

آیت الله عاملی گفت: این جمله مبنای سیاست آرمانی و رفتار اجتماعی آرمانی است، یعنی هیچکس حقوق خاصی ندارد، یعنی هیچکس بالاتر از قانون نیست، این جمله به انسان در دنیا بهشت ​​می دهد و همه دادگاه ها را می بندد و می بندد. جهان اول بر اساس این جمله بیش از هر چیز نورانی و ملکوتی است.

وی گفت: بدبختی دنیای مدرن این است که حکومت جهان به دست چند دولت افتاده که خود را جامعه جهانی نامیده اند و این قضاوت درخشان و آسمانی را که ضروری ترین نیاز زندگی مدنی است زیر پا گذاشته اند. آنها خود را خدای دهکده جهانی و ژاندارم جهانی می نامند. نگهبانان خودخوانده همه مردم می دانند و به خود حق مداخله در امور داخلی همه کشورها را می دهند، اما این مداخله بر این اساس نیست که “باید خود را بسازید.” روح برابر با آنچه می بینید و بین دیگران است.

خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه دنیای غرب بر اساس منافع خود و نه در راستای حفظ حقوق و حریم بشریت عمل می کند، تصریح کرد: اگر کشوری به گفته آنها اشتباه کند می گویند ما حق داریم تذکر بدهیم در مجمع حقوق بشر سازمان ملل او را محکوم کنند و در صورت لزوم قطعنامه ای علیه او در شورای امنیت سازمان ملل صادر کنند، اما همه اینها بر اساس منافع خودشان است، نه بر اساس حمایت از حقوق و انسانیت، به این دلیل که اگر خودشان مرتکب خطا شده اند، از هرگونه نکوهش و مجازات معاف هستند و هیچکس حق اعتراض به آنها را ندارد.

وی به تروریسم دولتی اشاره کرد و گفت: صدای دشمن بلند است که باید تروریسم را محکوم کنیم و تروریسم تهدید بزرگی برای امنیت جهانی است در حالی که این هفته جان بولتون در مصاحبه خود با تلویزیون آمریکا اعلام کرد که قاسم سلیمانی را به شهادت رسانده است. پوتین را باید مثل سلیمانی بکشیم! آیا این تروریسم دولتی نیست، اگر ایران بگوید بایدن را بکشیم، چه سروصدایی به پا می شود؟

امام جمعه اردبیل گفت: می گویند سازمان ملل اقتدار جهانی و بین المللی دارد و همه دولت ها باید در روابط بین الملل از سازمان ملل اطاعت کنند در حالی که خودشان از همه بدترین چیز را به سازمان ملل رسانده اند. اعتراض به دولت ها می گفت ما برای موش و گربه بازی بی تابیم و عجیب است که یکی از غربی ها در مذاکرات هسته ای با ایران گفت: خدا بالاتر از قطعنامه های شورای امنیت است و ما خدا را قبول نداریم! آنها کارها را به دست خود گرفته اند و با همین کار تصمیمات خود را اصلاح می کنند، کار آنها نیاز به حاکمیت، عزت، مردانگی، برتری و امنیت اسرائیل است.

عضو شورای خبرگان رهبری با اشاره به تعداد قطعنامه های صادر شده علیه ایران از سوی پارلمان اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: از سال 2009 تاکنون پارلمان اتحادیه اروپا 60 قطعنامه علیه ایران صادر کرده است، اما در طول عمر شما حتی یک قطعنامه علیه اسرائیل صادر نکرده است. این جمله این است که اسرائیل حق تمام قتل ها و دزدی ها و خونریزی ها و نسل کشی های خود را دارد، یعنی باید بکشد و شما مانند گوسفندان به مسلخ اسرائیل بروید!

وی با اشاره به برقراری ممنوعیت حجاب در دفاتر اروپایی تصریح کرد: دادگاه عالی اروپا در هفته جاری بر ممنوعیت حجاب در ادارات، کارخانه ها و شرکت های اقتصادی تاکید کرد. غربی ها دو چهره متفاوت به دنیا نشان می دهند. و مردم به خصوص زنان را به قیام دعوت می کنند اما در کشورهای خود آزادی زنان را سلب می کنند.مفهوم این بیانیه این است که جهان با حقوق خاصی اداره می شود.مفاهیمی مانند آزادی و دموکراسی در غرب تا زمانی که ارزش دارد. به منافع آنها لطمه نزند.و در بین مسلمانان تا زمانی ارزش دارد که منافع غربی ها را تامین کند، اعمال جریمه برای حجاب در اروپا صرفاً نقض ادعای آنهاست که زن باید در چه نوع پوششی آزاد باشد. . او به دلیل حجاب ممنوع و اخراج شد، او به دادگاه عالی اتحادیه اروپا شکایت کرد، اما دادگاه عالی اتحادیه اروپا تصمیم قبلی خود مبنی بر ممنوعیت حجاب در محیط کار را تایید کرد، به این معنی که زنان آزادی عمل ندارند. -بیشتر کامنت‌ها از سراسر جهان اعتراض به دولت‌های اروپایی است. آنها می‌گویند این تصمیم دادگاه به دلیل مشارکت شما در ناآرامی‌های اخیر ایران و دفاع مغایر با نیاز به آزادی زنان در پوشش است.

امام جمعه اردبیل در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به رویکرد آمریکا به مشکلات اخیر ایران گفت: در اغتشاشات اخیر آمریکا و اروپا حمله مفصلی به ایران داشتند که چرا اینترنت را برای چندمین بار قطع کرد. روزها از این بیانیه مشخص می شود که آنها عاشق تبادل آزاد اطلاعات هستند، اما از طرف دیگر تمام شبکه های ایرانی و غیرایرانی را که طرف آنها نیستند مانند المنار هیسپان تی وی، پرس تی وی و کوثر حذف کرده اند. از برخی ماهواره ها و نمایندگان خود را از کشور بیرون کردند و از اینجا مشخص می شود که آنها تبادل آزاد اطلاعات را دوست ندارند، بلکه تبادل اطلاعات خاص را دوست دارند و این تبادل اطلاعات است که منافع آنها را تامین می کند و این توهین بزرگی به آزادی بیان و تیشه بر ریشه آزادی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به تشریح آسیب های تبادل اطلاعات برای تامین منافع خاص پرداخت و تصریح کرد: اگر تبادل اطلاعات در دنیا برای تامین منافع خاص باشد، دروغ، تهمت، تهمت، تقلب و فریب است. این چند روز تمام فیلم های خود را در سال 2008 روی آنتن بردند و دروغ های زیادی را به مردم جهان ارائه کردند و بدترین تصویر سیاه ایران را در 40 سال گذشته به دنیا نشان می دهند و آن این است که هیچ کشوری نباید جرات دنبال کردن آن را داشته باشد. حاکمیت ملی مانند ایران و بدون آمریکا و اروپا به تنهایی تصمیم می گیرند. اساساً به ملت های جهان می گویند که اگر می خواهید کشور خود را بدون ما اداره کنید به این روزگار خواهید رسید، یعنی همه ملت ها باید با حاکمیت ملی خداحافظی کنند.

آیت الله عاملی گفت: آمریکا مدعی پیشرو بودن در رعایت و نظارت بر حقوق بشر است در مناظره های انتخاباتی آمریکا، هر دو طرف آنقدر از نقض حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در سطح بین المللی و داخلی صحبت می کنند که آدم از افشاگری های ترامپ منزجر می شود. مخصوصاً از زمانی که داعش را آمریکا ساخته است، همه شنیده اند که امام صادق(ع) می فرماید: «الشیطان أن الشیطان، من آلرژی» یعنی گاهی خود شیطان می گوید: «به خدا پناه می برم، من شیطان هستم، من آلرژی دارم». من شیطان هستم، من آلرژی دارم.» شیطان باید خیلی حرفه ای باشد که بگوید به الله پناه می برم، من شیطانم! و آذری ها چنین جمله بزرگی دارند که اولی از شوری مرده است!

آنها چندین سلاح برای شکست دادن ملت ها و دولت ها دارند، یک سلاح حقوق بشر، دیگری دموکراسی و سوم آزادی، در حالی که هیچ حکومتی در جهان مانند آنها این سه مفهوم مقدس را نقض و منحرف نکرده است. وقتی از این سه مفهوم دفاع می کنند، این شعر به یاد هر ایرانی می اندازد که از اشتر پرسید هی / اقبال پی از کجا می آیی / گفت از غسل گرمی / گفت در زانوی توست!

آیت الله عاملی با یادآوری اغتشاشات سال 1390 در انگلیس و نحوه برخورد پلیس آن کشور با معترضان، اظهار داشت: در مرداد 1390 کل کشور انگلیس به آشوب کشیده شد، علت هرج و مرج کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط پلیس انگلیس بود. ، دولت انگلیس اعلام کرد که می توان از حکومت نظامی برای مهار مردم استفاده کرد.در آن زمان مطبوعات انگلیس نوشتند که پلیس لندن شبانه به خانه معترضان اصلی آمد و آنها را از خانه ها بیرون کشید.

وی گفت: عجیب است که دولت انگلیس در آن زمان اعلام کرد که علت اصلی اعتراضات، انتقام گیری سرهنگ قذافی از دولت انگلیس در حملات ناتو در لیبی است. خیلی جالب بود که شبکه های اجتماعی اینترنت در مقابل دولت انگلیس ایستادند و دولت لندن رسما فعالان را از فضای مجازی تهدید کرد و حساب سرکشی برای دولت انگلیس در دنیا ایجاد شد.

امام جمعه اردبیل در پایان اعلام کرد: اکنون به ملت خود دستور می دهیم که عملکرد دولت انگلیس را در برابر قیام ملت خود و در برابر اغتشاشات ایران ارزیابی و قضاوت کنند. جوانان عزیز بدانند که وقتی با معیارهای دوگانه رفتار می کنند نشانه این است که از آزادی و کرامت زن دفاع نمی کنند و در نیت اشک تمساح خود نیات شوم و ناپاک را پنهان می کنند. اقدام وحشیانه پلیس در تاریخ اروپا روز شنبه در پاریس ثبت شد و اکنون انگلیس، فرانسه و آلمان تصمیم گرفته اند دولت و ملت ایران را به خاطر آخرین حوادث توبیخ کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید