مجاهد شهید سلیمانی; او نهضت تمدن اسلامی را آغاز کرد

ساعت: 08:09
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796715

احمدعلی مقدم گفت: مبارزات سردار سلیمانی حرکت تمدن اسلامی را در عصر کنونی آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص جامعیت ابعاد فردی سردار شهید سلیمانی و سالگرد شهادت وی گفت: شهید قاسم سلیمانی شخصیتی کاریزماتیک، ایثارگر و عمل گرا بود که به دلیل اخلاص و گمنامی حضرت زهرا(س) هرگز به دنبال نمایندگی نبود. چشم همه جهان اسلام محبوب شده است.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امنیت و اقتدار انقلاب اسلامی ایران همواره مرهون فداکاری و گمنامی رزمندگان و شهدایی است که لحظه ای شک نکردند و دلگرمی امروز جمهوری اسلامی. چشم همه فعالان جبهه مقاومت به انقلاب اسلامی و پرچمدار آن حضرت امام خامنه ای است.

مقدم با بیان اینکه قاسم سلیمانی درگیر خودخواهی و قدرت طلبی نبود، افزود: او و یاران شهیدش در میان مردم ایران، عراق و بسیاری از کشورها محبوبیت پیدا کردند زیرا هدفش نابودی استکبار و آزادی مظلومان و رها شده بود. قدس، بنابراین همبستگی کنونی ایران و کشورهای منطقه، معنا و مفهوم گفتمان مسلط جبهه مقاومت را در بخش‌های وسیعی از جهان به‌ویژه غرب آسیا ایجاد کرده است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: سردار شهید سلیمانی با سیره عملی خود به همه ملت های مستضعف جهان فهماند که تنها راه مقابله با دشمنان، قدرت و اتکا به قدرت داخلی است نه با قدرت داخلی. صهیونیست های کاذب باید بدانند که سردار سلیمانی یک شخص نیست بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مدرسه بی پایان دانش آموزی است.

وی ادامه داد: حضور میلیونی مردم در منطقه و مقاومت و تجدید بیعت با آرمان های شهدای مقاومت نشان دهنده همبستگی و اتحاد ناگسستنی ایران با جبهه مقاومت است چرا که شهادت حاج قاسم زمینه ساز مطالبه گری و مطالبه گری است. گسترش جبهه مقاومت علمی شده و این بار باید تا پیروزی جهان اسلام به قوت خود ادامه دهد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین چهره های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی بود، گفت: آمریکا و سران آن فکر نکنند که پرونده مقاومت عراق با شهادت سردار سلیمانی تمام شده است. برگزاری جشن سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت و شعارهایی که علیه آمریکا و نیروهای اشغالگر سر داده می شود، هم سیلی محکمی به آمریکا و اسرائیل است و هم نشانه ادامه این راه و گفتمان با خروج مقاومت از گروه های مقاومت و در جنبش اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزات سردار سلیمانی سرآغاز حرکت تمدن اسلامی در عصر حاضر است، تاکید کرد: نهضت مقاومت به یک گروه و یک جبهه خاص محدود نمی شود، زیرا این حرکت اجتماعی از آسیا و میانه امتداد دارد. شرق تا جنوب، آمریکا و آفریقا «به مطالبه عمومی مردم جهان اسلام مبنی بر رهایی مسلمانان از چنگال استکبار تبدیل شده است؛ بنابراین اقتدار و نفوذ کنونی جبهه مقاومت حاصل تلاش سردار سلیمانی است.

مقدم با اشاره به نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی افزود: ریشه های جبهه مقاومت در دفاع مقدس کشورمان رشد کرده است. این جبهه جنگید و با این فکر و تلاش توانست معادلات جهان را به هم بزند و شهادت حاج قاسم بر اهمیت مقاومت در جهان اسلام افزود.

امام هت و جبهه رهبری استان کرمان با بیان اینکه سردار سلیمانی نماد نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سردار سلیمانی همیشه خود را سرباز ولایت دانسته و راه ولی فقیه را دنبال کرده است و هیچ. نترسید، پس شهادت حاج قاسم سند جنایات تروریسم دولتی صهیونیسم آدمخوار آمریکایی و بین المللی و نشان از ضعف و زبان آنها در برابر سرداران شجاع و نترس ایران اسلامی است.

وی اذعان داشت: حاج قاسم الگوی امنیت فرهنگی ملت ایران و جبهه مقاومت در برابر جبهه ستمشاهی بود و بر اهمیت مقاومت در جهان اسلام افزود. نمی بیند، اما قوی تر می شود، پس شهادت حاج قاسم سلیمانی به همگان ثابت کرد که باید دامنه مقاومت را گسترش داد.

مقدم افزود: مقاومت و دیپلماسی راهبردی شهید سلیمانی موجب اتحاد و تقریب نهضت اسلامی در منطقه و برخی کشورهای اسلامی در برابر مستکبران و دشمنان اسلام به ویژه دولت تروریستی آمریکا شد، لذا با این وحدت و نزدیک شدن به همه نقشه های شیطانی آنها منطقه را پنهان می کند و امنیت آنها را متزلزل می کند.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان به دلیل وجود مزار این شهید والامقام، استان مقاومت اعلام شده است، از این رو هر روز شاهد عبادت کنندگان به مزار این بزرگوار از سراسر کشور هستیم. ایران و حتی جهان جهاد، غیرت و ولایت مداری در سیمای سردار شهید سلیمانی گرد آمد، لذا این ویژگی ها نیاز به معرفی و انتقال به نسل جوان و آینده جهان اسلام دارد تا راه شهدا راهگشا باشد. مقاومت، عمل به سیره و منش خود و معرفی مکتب حاج قاسم، ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید