حاج قاسم ولایت باور بودو / شهید سلیمانی بنیانگذار تمدن اسلامی است

ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921963

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید سلیمانی تنها شهید ملت بزرگ ایران و شیعه نیست، بلکه شهید حاج قاسم شهید پایه گذار تمدن اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره تئاتر سردار اسامانی اظهار داشت: برای ما خیلی سخت است که در محضر شهدا و حاج قاسم در وداع ایشان صحبت کنیم. صحبت کردن در برابر کسانی که به اوج رستگاری رسیده اند برای ما بسیار دشوار است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما فقط با شهید حاج قاسم برادر نبودیم و حاج قاسم فقط یک فرمانده نبود. شهید سلیمانی فقط معلم نبود و ما فقط دانش آموز نبودیم. بلکه حاج قاسم مرشد ما تاروالهی ها بود و به ما درس می داد.

وی افزود: حاج قاسم سردار دل ها در مقاومت نبود اما از سال 61 در تیپ تارولا اداره قلب ها را بر عهده داشت. سیر دینی شهید سلیمانی نه تنها این است که در سال 1358 وصیت نامه نوشت و در سال 1377 به شهادت رسید، بلکه آن را در مکتب اهل بیت علیهم السلام و ائمه انقلاب به مدت چهل سال می بینیم. . شهید سلیمانی تنها شهید مدافع حرم ملت بزرگ ایران و شیعیان نیست، بلکه حاج قاسم شهیدی است که پایه های تمدن اسلامی را بنا نهاد.

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی آنچه را که ائمه انقلاب برای نتیجه نهایی انقلاب اسلامی ترسیم کردند در جبهه حق و در مقیاس جهان اسلام به کار گرفت و شهید سلیمانی بنیانگذار تمدن بزرگ مسلمانان است. و بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام و شاید بزرگترین شخصیت فرهنگی.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مصطفین بیان کرد: بیست و شش سال پیش که در تیپ بمب افکن بودم، شهید سلیمانی فرمانده قدس و لشکر طرالله بود. در آن زمان به من گفت از خدا می خواهم که بتوانم به انقلاب خدا خدمت کنم و در این عرصه وقف خودم باشم و شهید سلیمانی نیز گفت از خدا می خواهم مرا مشغول کند تا به فکر گناه نباشم. ..

وی با بیان پنج ویژگی و بخشش شهید سلیمانی می گوید: اولین ویژگی و بخشش شهید سلیمانی، بخشش گناه است; حاج قاسم دارای صفای جسم و روح بود، بسیار مراقب آبروی مردم بود، اهل گناه و مثلث حسن نیت به ذات اقدس الهی، توکل بر خداوند متعال و توجه به مکتب اهل بیت علیهم السلام نبود. بر خاکش باشد، در وجودش نهادینه شد.

حاج قاسم با بیان اینکه دومین ویژگی بخشش شهید سلیمانی دست کشیدن از مال است، از دنیا چیزی ندارد، تصریح کرد: سومین ویژگی بخشش حاج قاسم دست کشیدن از عزیزانش است. همسر و فرزندان شهید سلیمانی 21 سال با شهید زندگی کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری خانواده شهید سه سال است که زنگ می زند و صحبت می کند و پیامی برای ما دارد که باید به آن توجه کنیم و پنجمین قربانی حاج قاسم قربانی جان است. کسی که چهار ویژگی اول را دارد می تواند جان خود را فدای اخلاص کند.

وی با اشاره به نظام ولایی شهید سلیمانی گفت: بر اساس این نظام، حاج قاسم ولایت را قبول ندارد، اما معتقد به ولایت است و همه اجزا و لوازم بدن شهید سلیمانی معتقد به ولایت است. و تسلیم آن می شود و سعادت را در او می بیند به خواست ولی عمل می کند.

سردار معروفی با بیان اینکه نظام دیگر حاج قاسم نظام عزت خواهی است، تصریح کرد: عده ای به مردم ایران، شهدا، مجاهدان و حاج قاسم ظلم کردند. هشت سال تمام بدی های جهان و اردوگاه های شرق و غرب در برابر ملت ایران ایستاد و 188 هزار شهید دادیم، اما خشم دشمن و بیگانه را به کشورمان راه ندادیم و خشم آنها را به ما رساندیم. خالص و نامناسب برای فصل دامن.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: حاج قاسم به کمک مردم کرد در اربیل آمد و جلوی داعش را گرفت؛ در حالی که در این راستا به کمک مردم کُرد در اربیل آمده است. این مهم را باید بدانید ما جان خود را برای ناموس خود می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید