مجلس مجوز واردات خودرو در ازای صادرات آن را صادر کرد

مجلس مجوز واردات خودرو در ازای صادرات آن را صادر کرد

روز جدید مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح ساماندهی واردات خودرو، به هر شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داد تا در ازای صادرات خودرو یا قطعات یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با صنایع مختلف پیشران، برای تنظیم بازار خودرو وارد کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی صنعت خودرو را که توسط هیات امنا احیا شده بود اصلاح کردند.

در اصلاحیه ماده 4 این طرح آمده است: هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند با واردات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با صنایع مختلف رانندگی، خودرو را برای تنظیم بازار وارد کند.

بر اساس تبصره یک ماده ۴، به منظور تنظیم بازار و رعایت الگوی مصرف، شاخص‌های کیفی و مصرف سوخت خودروهای وارداتی و همچنین حداکثر واردات آنها (متناسب با کسری تولید داخلی با تقاضای مؤثر). ) سالانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

همچنین بر اساس تبصره 2، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل کنترل صادرات را برای جلوگیری از واردات مجدد این کالا تدوین و اجرا و یکبار گزارش دهد. هر سه ماه یکبار کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی.

بر اساس تبصره 3 این ماده، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز موظف است سیاست های تشویقی را برای اولویت بندی و حمایت از واردکنندگان خودرو که انتقال فناوری و سرمایه گذاری در تولید خودرو انجام می دهند، تدوین و اجرا کند.

نمایندگان در تبصره ۴ دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی را به منظور جلوگیری از انحصار در نمایندگی بازرگانی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کردند.

دیدگاهتان را بنویسید