مجلس نمایندگان آمریکا نشستی محرمانه درباره اوکراین برگزار می کند

پلوسی در بیانیه ای گفت: «وحدت ما برای نشان دادن عزم مردم اوکراین در این لحظه غم و اندوه بسیار مهم است». ما در تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین با قدرت و هماهنگی بی سابقه ای متحد هستیم.»

پلوسی خاطرنشان کرد که اعضای مجلس نمایندگان دولت بایدن را در جریان بحران اوکراین قرار داده اند و هفته آینده نشستی محرمانه و خصوصی درباره اوکراین برگزار خواهند کرد.

در جریان تشدید تنش ها در روسیه، پرزیدنت بایدن به صراحت اعلام کرد که ما به تحمیل هزینه ها به روسیه ادامه خواهیم داد که این امر به هر نحوی این کشور را تضعیف خواهد کرد و کنگره آمریکا از رئیس جمهور بایدن خواست “از مردم اوکراین حمایت کند.”

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از نشست سران گروه ۷ درباره اوکراین، فهرستی از تحریم ها را علیه روسیه اعلام کرد و گفت که تحریم های جدید به اقتصاد روسیه آسیب می رساند و مسکو را از اقتصاد جهانی قطع می کند.

بایدن گفت که تحریم های جدید “بار سنگینی بر اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد و برای به حداکثر رساندن تاثیر بلندمدت آنها بر روسیه بهینه شده است.”

به گفته بایدن، هدف تحریم ها آسیب رساندن به بخش فناوری روسیه، از جمله قطع بیش از نیمی از واردات فناوری، و همچنین صنایع هوافضا و نظامی روسیه است. با این حال، او قطع روابط روسیه با سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت را که از سوی برخی متحدان اروپایی پیشنهاد شده بود رد کرد و گفت که تحریم‌ها تأثیری برابر یا بیشتر خواهند داشت.

رئیس جمهور همچنین اعلام کرد که چهار بانک دیگر روسیه با دارایی بیش از یک تریلیون دلار تحریم می شوند، دارایی های آنها در ایالات متحده مسدود می شود و کارمندان روس و خانواده های آنها تحریم می شوند. او گفت تحریم ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روی میز است.

دیدگاهتان را بنویسید