گفتگوهای محرمانه بین مقامات ارشد امنیتی آمریکا و روسیه درباره اوکراین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه وال استریت ژورنال از مذاکرات محرمانه جیک سالیوان، مشاور امنیتی کاخ سفید و دستیاران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، جو بایدن، مشاور امنیت ملی، در بحبوحه افزایش تنش ها و تهدیدات هسته ای در ماه های اخیر، مذاکرات محرمانه ای با دستیاران ارشد پوتین در مورد مسئله اوکراین داشته است.

مقامات آمریکایی می گویند که این مذاکرات محرمانه با هدف کاهش تنش ها و کاهش خطر درگیری گسترده تر علیه اوکراین پس از ادعای تهدیدات هسته ای مسکو در جنگ انجام می شود.

در ادامه این گزارش، به گفته مقامات آمریکایی آشنا به این موضوع، جیک سالیوان با یوری یوشاکوف، دستیار سیاست خارجی پوتین و همچنین نیکلای پاتروشف همتای وی در دولت روسیه مشورت و مذاکره کرد.

وال استریت ژورنال افزود که هدف از این گفتگوها باز نگه داشتن کانال های دیپلماتیک بین مسکو و واشنگتن است، نه مذاکره برای حل بحران اوکراین.

واشنگتن پست همچنین صبح یکشنبه گزارش داد که دولت ایالات متحده به طور مخفیانه بر رهبران اوکراین فشار می آورد تا نشان دهند که تمایل دارند به مذاکرات با روسیه بازگردند و در عین حال به مخالفت خود با این مذاکرات پایان دهند.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اما ناشناس نوشت که درخواست مقامات آمریکایی از کیف این بود که آنها را برای نشستن بر سر میز مذاکره تحت فشار قرار ندهد، بلکه اقدامی حساب شده برای اطمینان از حفظ حمایت سایر کشورها از اوکراین است.

دیدگاهتان را بنویسید