مجوز ساخت راه آهن زاهدان-میریاوه دریافت شد/ایجاد شغل در سایه رونق ترانزیت


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918137

نماینده مردم هش از اخذ مجوز برای احداث خط ریلی زاهدان به میرجاو خبر داد و گفت: این خط ریلی علاوه بر افزایش سهم ایران در ترانزیت بین المللی باعث ایجاد اشتغال و توسعه ناوگان مسافری منطقه نیز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، اسماعیل حسین زهی از اخذ مجوز احداث خط دوم راه آهن زاهدان به میرجاوه خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های مستمری که پس از سال ها انتظار خط ریلی انجام داده ایم. از زاهدان به سمت میرجاوه و با اخذ مجوزهای لازم ارتباط با راه آهن سراسری کشور تامین شد و به زودی با حضور مسئولین پایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان استانی مرزی از پتانسیل بالایی برای توسعه برخوردار است که استفاده بهینه از این ظرفیت ها در گرو تامین زیرساخت های عمرانی است که مهمترین آن توسعه حمل و نقل جاده ای و ریلی است.

یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس بیان کرد: در سه سال گذشته به طور مستمر توسعه زیرساخت های حمل و نقل در حوزه انتخابیه را پیگیری کرده ایم. خط ریلی زاهدان – خاشم به تازگی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با احداث خط ریلی زاهدان به میرجاو، مسیر تجاری امن بین ایران و پاکستان ایجاد می شود و همچنین با کاهش هزینه های حمل و نقل صادرات و واردات، رقابت بین تجار ایرانی و سایر رقبا در پاکستان ایجاد می شود. بازار بهبود می یابد، صادرات کالاهای ایرانی نیز تضمین می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: خط ریلی زاهدان میرجاوه علاوه بر توسعه رشد سهم ایران در ترانزیت بین المللی، اشتغالزایی و توسعه ناوگان مسافری را نیز در پی خواهد داشت. منطقه

حسین زهی اظهار داشت: شهرستان مرزی میرجاوه از ویژگی خاصی برای توسعه برخوردار است و قطعا با احداث بزرگراه زاهدان میرجاوه و این خط ریلی تردد ناوگان بین المللی و داخلی در منطقه تضمین می شود و در آینده نزدیک خواهیم داشت. شاهد توسعه اقتصادی و اجتماعی بزرگ و مثبتی باشیم و با ظرفیت های فراوان گردشگری و فرهنگی این شهر شناخته شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید