مجوز موقت سرخابی ها تا 3 ماه دیگر لغو می شود/ صالحی باید به جامعه داوری پاسخگو باشد

ساعت: 08:22
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780879

گل محمدی می داند که پنجره باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی بسته است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اگر دوستان نتوانند از موانع عبور کنند، این مجوز حرفه ای لغو می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کامرانی فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال درباره اخذ مجوز حرفه ای نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پس از رای گیری کمیسیون اولیه، کمیسیون استیناف آن را بررسی کرد. به آنها این فرصت داده می شود تا موانع خود را برای دریافت مجوز حرفه ای از بین ببرند. فدراسیون جدید فوتبال شروع شد و مدیران باشگاه و حتی وزارت ورزش تغییر کردند. بی ثباتی مدیریت باعث این مشکلات شده است. در جلسه ای که برگزار کردیم، مدیران باشگاه در جلسه گفتند که نمی دانیم برای گرفتن این مجوز چه کار کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: مواردی از جمله بحث سهام باشگاه ها، صورت های مالی و … نیز مطرح شد. روز سه شنبه جلسه ای با مدیران اجرایی باشگاه ها داریم تا در این باره صحبت کنیم. دیدید که وقتی پرسپولیس در آسیا فینالیست شد، النصر شکایت کرد و همچنان به او جفا می کرد. باید بررسی می کردیم.

وی در خصوص مهلت سه ماهه به باشگاه ها گفت: نیازی به گفتن نداریم و باید مشکلات را جدی تری بررسی کنیم. بسیاری از باشگاه ها به دلیل بدهی پنجره های خود را باز یا بسته نکردند. فدراسیون فوتبال قدم به قدم به سمت حل مشکلات پیش می رود. من نامه ریاست جمهوری را دیدم که دستور دادند بحث خصوصی سازی و مشکلات آن حل شود. اما اگر دوستان نتوانند بر موانع غلبه کنند، این مجوز حرفه ای باطل می شود. این فرصت به آنها داده می شود و باید مشکلات را سریعتر حل کنند.

کامرانی فر در پاسخ به این سوال که مشکل باشگاه ها برای گرفتن مجوز حرفه ای چیست، گفت: بحث حسابرسی مطرح است، بحث سهام باشگاه ها، مسائل دیگری وجود دارد که باید حل شود. اگر بگوییم به AFC رفتیم و مشکل یک شبه حل شد، به نظرم کمی اغراق شده است. فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را می کند

وی در خصوص گلایه یحیی گل محمدی که گفته بود پرسپولیس به تنهایی نمی تواند بازیکن خارجی جذب کند، اذعان داشت: یکی از مواردی که در مورد گرفتن بازیکن خارجی وجود دارد این است که باشگاه ها بدهی خارجی ندارند. فدراسیون همچنین تاکید دارد باشگاهی که بدهی داخلی دارد نباید بازیکن خارجی به خدمت بگیرد. یک تفاوتی هست. گل محمدی می داند که باشگاه پرسپولیس هیچ یک از بدهی های خود را پرداخت نکرده است. مدیر باشگاه مدتی است که برای پرداخت بدهی تلاش می کند و چند روزی است که به نظر می رسد شمارش پول زمان بر باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: یک سری قوانین برای جذب بازیکن واقعا سخت است و برخی قراردادها با شرایط نابرابر بسته می شود. ما جلسات زیادی داشتیم تا مطمئن شویم این قراردادها بین باشگاه و بازیکن مطابق با قوانین فیفا باشد. برخی که در فوتبال هستند قرارداد می بندند و بعد از عقد قرارداد تیم ها را ترک می کنند و پول زیادی می گیرند. فدراسیون سعی می کند چنین مشکلاتی را نبیند. برخی قراردادها عادلانه نیست، این قراردادها به باشگاه ها هم کمک می کند. باشگاه ها نباید آسیب ببینند. آنها ستون های فوتبال ما هستند. امیدوارم ثبات مدیران بیشتر شود و هرکس مدیر می شود پاسخگوی عملکردشان باشد.

وی درباره عملکرد موفق تیم فوتبال امید با هدایت مهدی مهدوی کیا گفت: تیم امید کار خوبی انجام داد. برنامه ریزی خوبی صورت گرفت و بازیکنان با پرواز چارتر به تاجیکستان رفتند. در آینده نزدیک این تیم در مسابقات خوبی شرکت خواهد کرد. مهدوی کیا سخت کار می کند و مطمئن هستیم که اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی در خصوص اسامی داوران بین المللی گفت: ثبت نام کرده ایم و به زودی اعلام می شود.

کامرانی فر در واکنش به اظهارات وحید صالحی داور بازنشسته یک برنامه تلویزیونی درباره فساد در فوتبال گفت: تا زمانی که به او احترام می گذارم مدت هاست لباس داوری می پوشد. ای کاش وقتی قاضی بود این حرف ها را می زد. داوری که 10 سال داور بوده و چندین رئیس کمیسیون و شعبه داوری را دیده است، اندازه انگشتان یک دست را ارزیابی نکرده است. رفتار او غیرحرفه ای بود. قسم به صداقت و پاکی داوران. داوران در سخت ترین شرایط به فوتبال ما کمک کردند، باید به زودی به حرف هایش پاسخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید