محبوبیت وحید کلیچ در بین پرسپولیسی ها چقدر بود؟

پرسپولیس در دهه 60 با ستارگانی چون ناصر محمد هانی، علی پروین، حمید درخشان، محمد پنجعلی، میتبی محرمی و… حاکم بلامنازع فوتبال ایران بود. تیمی که 7 بازیکن در تیم ملی داشت و خیلی ها این تیم را بهترین تیم تاریخ فوتبال ایران می دانند.

این تیم دو دروازه بان معروف به نام های وحید کالیچ و بهروز سلطانی داشت که معمولاً به فاصله یک هفته بازی می کردند و البته سلطانی دروازه بان تیم ملی بود که هواداران پرسپولیس او را عقاب آسیا می نامیدند اما بدون شک یکی از بهترین ها ستاره های این تیم ناصر محمدخانی بودند که خیلی ها او را بعد از علی پروین محبوب ترین پرسپولیس می دانستند. در واقع محبوبیت ناصر خیلی بیشتر از امثال قالیچ بود، هرچند هواداران پرسپولیس هم مثل بقیه بازیکنان تیمشان قلیچ را دوست داشتند.

محمد هانی حتی به تیم منتخب آسیا دعوت شد که با شوت دروازه تیم منتخب اروپا را باز کرد، در این دیدار که محمد پنجعلی کاپیتان آسیا هم بود، اروپایی ها در نهایت با سه گل به پیروزی رسیدند. اما ناصر که تقریباً تمام تیم های مطرح را شکست داده بود، درهای منتخب اروپا را باز کرد.

در مورد محمد هانی که واقعاً فوتبالیست بی نظیری بود، یک جمله طلایی از علی پروین کلی سروصدا به پا کرد که او گفت; فوتبالیست هایی مثل ناصر محمد هانی دیگر به ایران نمی آیند.

دیدگاهتان را بنویسید