محدودیت های عراق باعث نارضایتی نمازگزاران ایرانی می شود

رئیس سازمان حج و عبادت در دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلای تولیت دولت مقدس امام حسین (ع)ع) وی در کربلا با اشاره به برخی مشکلات و شکایات زائران مبنی بر محدودیت در پذیرش زائران و الزام اعزام زائران به صورت هوایی ، گفت: این محدودیت ها باعث نارضایتی زائران ایرانی شده است.

وی گفت: قبل از مراسم در عرفه ، با توجه به توسعه واکسیناسیون و تهیه دستورالعمل های بهداشتی برای عبادت ، که مدت ها پیش در اختیار طرف های عراقی قرار گرفته بود ، ما سعی کردیم در زمینه اعزام زائران ایرانی به سفر به تفاهم نامه ای برسیم. ” اتبات س بگذارید طرف عراقی امضا کند.

وی گفت: متأسفانه این موضوع تا ماه صفر حل نشد ، بلکه در سفر مصطفی بود. القضیم نخست وزیر عراق با ایران بر سر سهمیه 60 هزار نفر و محدودیت تعداد نمازگزاران علاوه بر شرایط موافقت می کند پیام این امر باعث نارضایتی نمازگزاران ایرانی شد.

وی افزود: نمازگزاران و عاشقان اباعبدالله به ویژه جوانان عبادت اربعین را عبادت ارزان و کار معنوی ارزشمندی می دانند و هر سال به این عبادت می روند اما امسال به دلیل محدودیت در پذیرش و سایر شرایط ، بسیاری از مردم آنها از این سفر جان سالم به در بردند.

وی ادامه داد: مشکلات ویزا و انتقال تجهیزات نیز وجود دارد. موکب .ا در داخل عراق ، کامیون ها در مرز به تأخیر افتادند و جمعیت حاضر در مرز برای حضور در زیارت اربعین ، به همراه مشکلات پرواز و تاخیرهای طولانی مدت آنها و تأخیر فرودگاه ، اعتراضات را برانگیخت …

وی گفت: خوشبختانه موضوع ورود کامیون های حامل تجهیزات است موکب .ا اجازه داده شد و برخی از زائران ساکن مناطق مرزی که ویزای سفر به عراق را داشتند نیز با کمک دولت عراق موفق به عبور از مرز شدند.

رئیس سازمان حج و عبادت گفت: در این بین برخی از مشکلات انتقال برخی وجود دارد. عناصر بخصوص پزشکی ما پیگیری کردیم و او تا حد زیادی حذف شد. در چند روز گذشته کادر پزشکی فعال بوده و درمانگاه هایی در نجف و کربلا ایجاد کرده و به زائران خدمات رسانی می کند.

رشیدیان همچنین از حضور نیروهای فعال برای کمک و راهنمایی مفقودین خبر داد و گفت: نمازگزاران به دلیل خیر آشنایی با منطقه و همچنین ازدحام جمعیت ، نیازمند راهنمایی و راهنمایی مناسب در این زمینه ، راهنمایان زائران شهر نجف در قالب هفت یک ایستگاه و 15 ایستگاه سیار در کربلا فعال شده است و انتظار می رود پلیس بیشتر با آنها همکاری کند.

وی ادامه داد: همچنین سیستم حجاج سازمان حج و عبادت به کمک آنها آمد و تمام نقشه های لازم ، آدرس ستاد ، مسیرها ، مراکز درمانی ، دستورالعمل مفقودالاثر و اطلاعات لازم در مورد این سامانه موضوعی تدوین شده است. . ”

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در مراسم حج از چنین نیروهایی به صورت سازمان یافته برای راهنمایی و هدایت زائران استفاده می کنیم و این کمک خوبی در این زمینه است.

در ابتدای این دیدار ، رشیدیان حج و عبادت نماینده ولی فقیه در حرم مطهر اباعبدالله (ع) را تبریک گفت.ع) وی از همکاری در حل مشکل کامیون ها قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید