محصولات نیمه تمام در بخش کشاورزی/ اجرای طرح های کشاورزی باعث افزایش نشاط، همبستگی و اتحاد اقوام در دهقانان می شود.


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878719

سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح های کشاورزی نشاط، همبستگی و اتحاد عشایر در روستاییان افزایش می یابد. بودن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیاوش سلیمانی دشتکی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستان اردل در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری قطب کشاورزی است و برای اجرای تمامی طرح های کشاورزی، شیلات و آب در استان نیاز به سرمایه گذاری دارد چرا که استان ما بسیاری از مواد غذایی کشور را از طریق کشاورزی و دامپروری تامین می کند.



وی افزود: هر یک از شهرستان های استان با توجه به پتانسیل موجود در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، به عنوان مثال شهرستان اردل در زمینه صید سردآبی و پرورش ماهی، شهرستان های بن و سامان در زمینه تولید بادام و در … سایر شهرستانها نیز در این منطقه.”، بنابراین نیاز به برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای گسترش و برجسته سازی پتانسیل هر شهرستان برای پیشرفت کلی در استان است.


سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با اجرای طرح های کشاورزی نشاط، همبستگی و اتحاد اقوام در دهقانان افزایش می یابد، تصریح کرد: از جناب عالی می خواهیم مانند گذشته نسبت به تکمیل نیمه تمام از حق آبه استان حمایت کنند. پروژه ها در بخش کشاورزی بیشتر زمین های ما بارانی است و برخی زمین ها مجهز به سیستم آبیاری قطره ای یا بارانی است که با وجود این شرایط استان های همجوار ما چشم طمع به آب استان دارند، بنابراین اگر آب مورد نیاز استان در کشاورزی و شرب تامین شود، مازاد بر آب خواهد بود. انتقال علمی و کارشناسی به استان های دیگر مشکلی ندارد، اما مافیای آب قصد دارد تونل بهشت ​​آباد را بسازد که با زهکشی همه چشمه های تونل خشک شده و مردم استان با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. او این کار را با آنها نخواهد کرد.


رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی پروژه های نیمه تمام کشاورزی که در صورت تکمیل آنها تغییرات اساسی در استان ایجاد می شود، گفت: طرح های کشاورزی از جمله دشت حنمیرزا، 4 هزار هکتار طرح طلحاب در میانکوه. و همچنین پروژه 8 هزار دینار که دستور وزیر نیز دریافت کرده است در صورت تامین آب این پروژه ها تکمیل می شود و دشت کوران آباد به مساحت 1000 هکتار که اکتشاف، مجوز و اعتبار برای حمل و نقل آبی در ساده، باید به صورت روزانه باشد.


گلمرضا چهلگردی نماینده شهر سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: رفع مشکل افراد در این زمینه


وی افزود: مشکل اصلی باغداران سامان سرمازدگی باغات است. اگر مسئولان استانی همکاری لازم را داشته باشند تا حد زیادی می توان از کاهش خسارات سرمازدگی جلوگیری کرد، این دستگاه ها نیاز به برق در باغات دارند که در این زمینه همکاری مسئولان بسیار مهم است تا بتوانیم جلوی آسیب ها را بگیریم. هزار میلیارد تن بگیریم.


چگلگردی افزود: مشکل دیگر تسریع در آماده سازی شهرک بادام شهر سامان و واگذاری زمین به داوطلبان واجد شرایط برای احداث کارگاه است. با توجه به اینکه بخشی از اقتصاد استان ما از طریق صادرات بادام است، انتظار داریم شهرستان سامان مرکز استان بادام باشد.


وی بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی باغداران اخذ مجوز برای احداث انبارهای باغات است و جهاد کشاورزی مشکلات عدیده ای دارد که باید به نفع باغداران و کارگرانی که در فصل کار در این باغ ها فعالیت می کنند، رفع شود. و همچنین افزایش بهره وری.«باغ ها مجوزهای لازم را صادر کنند.


نماینده شهر سامان در شورای اسلامی استان افزود: میزان آب برداشتی استان کمتر از آب توزیعی استان از حوزه زاینده رود و کارون در استان است و جوابگوی آب استان نیست. نیازهای آب نمی توان این آب را درست پیگیری کرد.


چگلگردی تاکید کرد: می خواهیم یک دستگاه هیدرومتری برای کنترل میزان آب ورودی به استان در پل روستای کاراکوش و یک دستگاه هیدرومتری در محل پل چمنار در خروجی استان در دستور کار قرار گیرد تا مسئولان در استان های همجوار آمار غلطی از برداشت آب در استان منتشر نمی کنند.


وی با اشاره به آمار بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای 33 طرح کشاورزی متوقف شده در استان چهارمحال و بختیاری در صورت صدور مجوز اشتغال و تولید صورت می گیرد و با توجه به اینکه این طرح ها اولیه دریافت کرده اند. پروانه های دریافت شده قبل از سال 92 و عملیات انتقال آب و برق آنها بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بسیاری از این پروژه ها در محاکم قضایی محاکمه شده و به نفع کشاورزان محکوم شده اند، لذا پیگیری صدور پروانه بهره برداری برای این پروژه ها باید در دستور کار قرار گیرد. دستور کار. بیایید بگیریم.


چگلگردی همچنین مشکلات مرغداری صنعتی سامان در زمینه تامین آب، مشکلات صدور اسناد، احداث گلخانه و احداث کشتارگاه صنعتی طیور این مجتمع را مطرح کرد و گفت: در صورت احداث واحدهای مذکور، احداث می شود. حدود 500 نفر را استخدام کرده است. پیگیری و رفع مشکلات آنها نیازمند توجه ویژه است.


وی تاکید کرد: صدور سند قطعی برای انتقال طرح ها به شهر سامان از خواسته های دیگر باغداران شهرستان سامان است که سرعت بیشتری در این موضوع می طلبد.

وام های قرض الحسنه برای تکمیل طرح های کشاورزی استان تصویب شد

عطاالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وام های خوبی برای تکمیل طرح های کشاورزی استان تصویب شده که تغییرات اساسی در استان به دنبال دارد.

وی گفت: پروژه های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را در اولویت قرار داده ایم که نیمه کاره بوده و پروژه های جدیدی مطرح شده است که امیدواریم راهگشای پروژه های جدید باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح های کشاورزی در دشت های دیناران، حنمیرزا و چسمه زانه، برنامه ریزی برای مقابله با سرمازدگی در باغات سامان، برنامه ریزی برای شهرستان دانش بنیان جهاد کشاورزی، رفع مشکلات طرح های کشاورزی استان و غیره. در دستور کار و اقدامات خوبی برای رفع تداخل و به دست آوردن اسنادی که سال ها دغدغه مردم بوده است، تلاش می کنیم در بخش های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی تحول ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اساس مردم و شوراها نمایندگان مردم هستند، افزود: اعتماد متقابل مردم و مسئولان برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به ویژه توسعه گلخانه ها، شیلات و آبزیان می تواند موجب تحول در روستاها شود. آنها باید ضمن ایجاد ارزش افزوده به ما در افزایش اشتغال در روستاها کمک کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: برای افزایش بهره وری آب در نظر داریم در حوزه کشاورزی با اصلاح باغات و توسعه گلخانه ها و در حوزه شیلات با استفاده از روش های نوین و خلاقانه و استفاده کامل از ظرفیت ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید