محصولی استراتژیک که برای سرمایه گذارانش مشکلات زیادی دارد/ «میز خرما» گره های نخل کاران را باز می کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ خرما یک محصول استراتژیک است که می تواند نقش مهمی در تامین مواد غذایی داشته باشد و همچنین ارزآوری را به کشور وارد کند.

برای اینکه بتوان از ظرفیت بالقوه الیاف و محصولات نخل خرما بهره برد، باید زیرساخت هایی را فراهم کرد که به یکی از چالش های مهم پیش روی نخلداران تبدیل شده است.


اصلاح شبکه آبیاری نخلستان ها

یکی از چالش های مهم کشاورزان امروزه تامین آب مورد نیاز کشاورزی است که به دلیل قدیمی بودن روش های آبیاری در بسیاری از نخلستان ها، مقدار زیادی آب هدر می رود.


4646719 خبر خاکستری

بنابراین روش آبیاری نخلستان ها برای دستیابی به راندمان بالاتر نیاز به تغییر دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که درختان خرما را از نظر اقتصادی زیان آور می کند قیمت پایین خرما و هزینه بالای برداشت این محصول است.

برای اینکه محصول خرمای استان بوشهر جایگاه خود را در بازارهای بین المللی پیدا کند باید از نظر بسته بندی قابل رقابت باشد و بتواند با جذابیت خود توجه مشتریان خارجی را به خود جلب کند.


جدولی از تاریخ ها را نگه می دارد

نگهداری جدول خرما که در سال های اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است می تواند نقش مهمی در افزایش بهره وری خرما به ویژه از نظر قیمت داشته باشد.


9323dbc00c1b 65aa 4da4 88fa bc900ddd7829 خبر خاکستری

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در خصوص برگزاری جدول ملی خرما در استان بوشهر گفت: پنجشنبه 22 مردادماه جدول ملی خرما با حضور وزارتخانه های مختلف جهاد کشاورزی برگزار می شود. صلح، امور خارجی و سایر نمایندگان متولی در سطوح ملی و استانی.

باستین افزود: وی هدف از تشکیل جدول ملی خرما را حمایت از بازار خرما و کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول بررسی کرد و اظهار داشت: جدول ملی خرما برای تثبیت قیمت مناسب این محصول و توانمندسازی کشاورزان در حال تشکیل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید