گره های ذهنی و اساسی ازدواج و زایمان را باز کنید/ دولت تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم می کند


ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840139

ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین موضوع ازدواج و زایمان و تلاش برای امرار معاش پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، ضرورت جهاد برای تبیین، گره گشایی از ازدواج و زایمان، تلاش برای حل لقمه مردم موضوع محوری تبلیغ ائمه جمعه استان یزد است.


*** امام جمعه یزد: دولت تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد افزود: دولت و رئیس جمهور با جدیت و خالصانه برای خدمت به مردم و کشور تلاش می کنند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی برای حل مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم جدیت دارد و با اخلاص و ایمان به صورت شبانه روزی کار می کند.

امام جمعه یزد گفت: برای خدمت به مردم و کشور همه اقشار جامعه، دولت و مسئولان باید در تحقق اهداف والای نظام و انقلاب اسلامی کمک کنند.

ناصری با بیان اینکه اگر در برخی مسائل در جامعه مشکلاتی می بینیم نباید به نام نظام و انقلاب نوشته شود، گفت: هدف رئیس جمهور فقط خدمت به جامعه است. بر تحقق آن تاکید کرد.

به گفته ناصری، هدف مسئولان موفقیت کشور و توسعه و تحقق صحیح مسائل معنوی و مادی است و قطعا بدون مشارکت آحاد جامعه سخت است و همه باید همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران باعث بیداری در جهان و منطقه شده است و این رویه و روحیه موجب شکست اهداف استکبار می شود.

ناصری گفت: برخی مشکلات و هزینه ها نباید مردم را از اصل نظام و اهداف عالیه آن جدا کند چرا که دشمنان به دنبال ضربه زدن به کیان اسلامی هستند.


*** جمعه از ناحیه مرکزی یزد دارم: برای بازکردن گره های ذهنی و اساسی در زمینه ازدواج و زایمان.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخشدار مرکزی یزد گفت: مردم، فرهنگی، اجرایی و نظامی و انتظامی و همه باید در حوزه تشکیلات خانواده تلاش کنند و البته قوانین و بحث های خوبی برای تسهیل داریم. و افزایش بسیار خوب است.» اما نکته مهم در این زمینه این است که باید موانع و کاستی های موجود در حوزه تشکیلات خانواده برطرف و نقاط ضعف به نقاط قوت تبدیل شود.

امام جمعه مرکز یزد ادامه داد: در حوزه ساماندهی خانواده ابتدا باید ابعاد مختلف این موضوع را بسنجیم و ببینیم چه چیزی باعث می شود جامعه و خانواده کمتر خواهان فرزند یا ازدواج باشند.

مدرسی بیان کرد: در حوزه ازدواج و زایمان بن بست ها و مسائل اساسی وجود دارد که باید به آن توجه شود و یکی از آنها تغییر سبک زندگی و نگرش انسان های امروزی است که در برخی محاسبات بر توکل به خدا تکیه دارند. “

وی ادامه داد: برخی فکر می کنند که بچه ها مانع پیشرفت والدینشان می شوند و به خصوص خانم ها این گره ذهنی را دارند و فکر می کنند بچه های زیاد آنها را در انجام کارهای دیگر ناتوان می کند. آنها معتقدند مادران امروز سبک زندگی اشتباهی دارند و بعد از سریال های تلویزیونی و ورود به فضای مجازی، عده ای به جای بچه دار شدن و تربیت فرزند، دو فرزند را کافی می دانند و برخی دیگر معتقدند بچه دار شدن باید بعد از آن با تامین آینده فرزندانشان اتفاق بیفتد. . در ازدواج نیز همین مشکلات و بن بست ها باید در این مسائل مهم تربیت، روشنگری و الگوسازی مناسب بر اساس سبک زندگی اسلامی و پایدار مورد توجه قرار گیرد.


*** جمعه ابرکوه دارم: تحریک اقتصادی بی اثر تبلیغات دشمن

امام جمعه ابرکوه گفت: دشمن با لوله های تبلیغاتی خود در تلاش است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با مشکلات اساسی و به ویژه ناکارآمد اقتصادی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه افزود: از سوی دیگر لغو ارز ترجیحی وابستگی مردم به دلار را کاهش داده است.

وی گفت: وقتی دشمنان ایران سر میز مذاکره می بینند که کشور ما نیازهای اساسی خود را با کمترین وابستگی به دلار تامین می کند، دشمنان متوجه می شوند که آزادسازی یا عدم آزادسازی ارزهای بلوکه شده برای اقتصاد ایران مرگ و زندگی نیست. “

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: رمز موفقیت اصلاح الگوی مصرف است که باید در بهره وری و بهینه سازی مصرف به آن توجه شود.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت افزود: کشور ما در حال ورود به مرحله سالمندی است و سالمندی با کاهش جمعیت جوان منجر به کاهش نیروی کار و کاهش تولید و مهاجرت و تضعیف نیروهای دفاعی کشور می شود. . در کشور.”

وی افزود: جوانان ما نگران ازدواج نباشند، عواقب و برکات آن را ببینند و نترسند، از بچه دار شدن نترسند و کشور را از بحران پیری نجات دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید