محورهای قاچاق که ریشه های تولید/فرهنگ سازی بومی را خشکانده است، گامی کلیدی در راه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، قاچاق کالا یک پدیده شوم و مخرب است که می تواند آسیب های زیادی به ساختار اقتصادی هر کشور وارد کند و فعالیت های اقتصاد رسمی، برنامه ها و سیاست های این کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

قاچاق کالا برای کشورها ابعاد منفی بسیار زیادی خواهد داشت. مثلاً در بعد سیاسی ضعف منفی و در بعد اجتماعی با ثروتمند کردن یک طبقه از جامعه و یک طبقه ضعیف تعادل اجتماعی و درآمد بین اقشار جامعه را به هم می زند و از نظر اقتصادی تیشه ای برای ضربه زدن است. ضربه زدن به اقتصاد این جامعه.

71ef39f4 952b 4e5b b6a1 375054613111 خبر خاکستری

کالاهای قاچاق رقابتی برای کالاهای داخلی

امیر موسیوند یکی از فعالان تولیدی در گفت و گو با کُردتودی گفت: تجربه زیرزمینی یا قاچاق کالا، قاچاق را به یک مانع بزرگ در تجارت به ویژه برای فعالان اقتصادی تبدیل می کند، چرا که عرضه کالای قاچاق با قیمت ارزان تر از تولیدات داخلی. باعث می شود محصولات داخلی بازار فروش خود را از دست بدهند.

وی افزود: زمانی که تولیدات داخلی به فروش نرسد قطعا رشد اقتصادی کشور کاهش می یابد و در نتیجه اشتغال پایدار در کشور دستخوش تغییرات منفی می شود.

این فعال حوزه تولید داخلی خاطرنشان کرد: واردات کالای قاچاق بدون هیچ نظارتی و قرار گرفتن آن در کالای داخلی رقیب جدی برای تولیدکنندگان داخلی محسوب می شود، چرا که واردکننده کالای قاچاق بر خلاف تولیدکننده داخلی، معافیت مالیاتی می پردازد. ، وظایف و حقوق دولتی و بیمه.

وی گفت: بی شک تداوم قاچاق کالا به ویژه در شرایطی که کشور ما در جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم دشمن قرار دارد، رونق تولید و اشتغال زایی نقش مهمی در رفع بسیاری از مشکلات جامعه دارد. برای مبارزه با پدیده ترافیک در کشور.

ba86d2d3 6431 4430 93d3 b03a9eb60b5d خبر خاکستری

فرهنگ سازی خرید کالاهای داخلی گامی اساسی در جهت اقتصاد مقاومتی است

به گفته بسیاری از شهروندان، اگر مردم از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند، گامی موثر در تقویت تولیدات داخلی خواهد بود، هم برای جلوگیری از واردات کالاهای خارجی و هم برای حل مشکل بیکاری بسیاری از جوانان با ایجاد فرصت های شغلی در مغازه های تولیدی. . شد.

مجیدی یکی از شهروندان کردستانی با اشاره به عرضه گسترده لوازم خارجی در تعدادی از مغازه های این شهرستان گفت: واحدهای صنعتی و فروشگاه های لوازم خانگی باید خرید و فروش کالاهای خانگی را در اولویت قرار دهند و این تلاش و همکاری کارکنان دولت است. ..” نیاز دارد.

وی افزود: نظارت بر بازار فروش کالا از سوی مسئولان امر بسیار ارزشمندی است و باید در کنار واردات برخی کالاهای خارجی توسط برخی افراد سودجو تقویت شود تا در قالب کالای قاچاق ثروت اندوزی شود. «می توان از آن جلوگیری کرد.

ed348ac6 c163 4d57 8011 c00ffdf4a466 خبر خاکستری

کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازار کردستان

فرزاد سردار در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی زاده با بیان اینکه در زمینه مقابله و مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق بازرسی در بازار استان در حال انجام است، گفت: امسال 4774 مورد بازرسی در سطح استان در این حوزه انجام شد. بازار.

وی افزود: در این مدت 44 فقره تخلف در قالب 44 پرونده مربوط به کشف کالای قاچاق در بازار استان تشکیل شد که به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ارزش این پرونده ها را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیشتر کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت مربوط به سیگار است.

سردارزاده بر مشارکت بیشتر مردم در کنترل و بازرسی بازار تاکید کرد و گفت: در این 9 ماه 4 هزار و 56 شکایت مربوط به اغتشاشات بازار توسط مردم به صورت تلفنی، کتبی، حضوری و الکترونیکی ثبت و ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید