محور روستای صفرآباد قم بهسازی شد


ساعت: 13:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907757

محور روستایی صفر آباد مرکز قم به طول 1.1 کیلومتر با وام بیش از 19 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا ، صفر آباد روستایی از توابع شهرستان قمرود در بخش مرکزی شهرستان قم است که در ۲۲ کیلومتری قم و ۴ کیلومتری منطقه عمومی جنوب دریاچه خوز سلطان قرار دارد و از شمال به ارتفاعات بروک لو و یوسف می رسد. که مشرف به ارتفاعات هسته ای فردو است.

بزرگان روستای صفرآباد با قدمتی 500 ساله و در گذشته به نام نظرآباد شهرت داشته اند، بنای قدیمی خانه های روستایی صفرآباد و وجود آستان مقدس امامزاده اجاق (علیه السلام) را گواه این مدعا می دانند.

معیشت اصلی مردم این روستا دامداری است و در سال های اخیر نزدیک به 120 خانوار در این روستا زندگی می کردند اما به دلیل محرومیت های فراوان که ریشه در خشک شدن چشمه ها و لوله های آب روستا دارد، هم اکنون تنها 20 خانواده در روستا زندگی می کنند.

همچنین نامناسب بودن راه دسترسی به روستا به طول هشت کیلومتر باعث گلایه اهالی این روستای مرکزی قم شده است.


محمد معارف وند رئیس اداره نگهداری راه های این اداره کل گفت: محور روستای صفرآباد در محدوده مرکزی قم علاوه بر ارتباط اهالی این روستا با مرکز بخشداری، راه دسترسی به تعدادی از معادن استان و همچنین شهر صنعتی محمود آباد.

معارف وند با اشاره به اینکه طول این پروژه بیش از 1.1 کیلومتر و عرض آن 6 متر است، ادامه داد: بهسازی محور روستای صفر آباد با بسترسازی و تثبیت آن با آهک، پایه قیر و گلوله انجام شد. پوشش .

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم خاطرنشان کرد: میزان وام اعطایی طرح بهسازی محور روستایی صفر آباد در بافت مرکزی قم 19 میلیارد ریال است و اجرای آن ارزش این پروژه استانی و از محل اعتبارات امداد مستضعفان است

وی گفت: این پروژه در مدت یک ماه تکمیل و به بهره برداری رسید و با پیگیری عوامل مربوطه و همکاری و تعامل کسانی که تردید داشتند، پروژه بهسازی محور روستایی صفر آباد تکمیل و به بهره برداری رسید. کمتر از مهلت اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید