محکومیت اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی معاندین دفاع مقدس از جایگاه ملت ایران در برابر جهانیان بود.


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899127

ائمه جمعه لرستان با محکومیت اقدامات غیرانسانی و غیراخلاقی معاندین گفت: این دفاع مقدس از موضع ملت ایران در مقابل جهان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان تهران به جمعی از مردم به دلیل رعایت نکردن پوشش مناسب تذکر شفاهی داد. و در نهایت پس از اخطار ناکارآمد گروهی را جهت راهنمایی و توجیه به مقر پلیس امنیت اخلاقی منتقل کرد که در این انتقال یکی از دختران زمین جان باخت که باعث تاسف همگان شد.قبل از این حادثه دو جریان جریانی که موتلفه در زمان انقلاب تعیین کرده بود، شکل گرفت، چه بسا این جریان نیز با ابراز تأسف و تأثر، خواستار رسیدگی به این حادثه شده و از مقامات انتظامی و قضایی درخواست رسیدگی کرده است.

وی افزود: این یک حرکت متعهد و انقلابی بود که هزاران شهید برای امنیت زنان و دختران این کشور تقدیم کرد. جنبشی بود که در همه عرصه ها حضور داشت و از حیثیت زنان و دختران ایرانی دفاع کرد. شهدای سردار سلیمانی و مدافعان حرم بودند که نقشه شوم داعش را منتفی دانستند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: اتفاقات بعدی مخالفان و ضدانقلاب بود و در همین حین هجمه رسانه ای دشمنان انقلاب آغاز شد و هزاران مقاله و تحلیل کذب و دروغ منتشر کردند. یک زاویه وجود داشت و کسانی که جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کردند، به نظام حمله می کردند.

وی تصریح کرد: این افراد در فتنه 88 از فردی که قبل از نتیجه گیری خود را پیروز انتخابات اعلام کرده بود حمایت کردند و با ضد انقلاب موافق بودند و به برخی ورزشکاران و چهره ها کمک کردند که باعث هجمه رسانه ای و هرج و مرج شد. و خودکشی و قتل را در دستور کار قرار دادند و نظام اسلامی را مقصر این کارها کردند.

شاهرخی گفت: سلسله اتفاقات مشخص کرد که فتنه گران به دنبال نتیجه پرونده یک فرد فوت شده برای پاکسازی نیستند، بلکه به دنبال تعرض به اماکن مذهبی و هتک حرمت مقدسات، حمله به زنان با چادر، آسیب رساندن به اموال عمومی و … هستند. ده ها اقدام ضد بشری انجام دادند که یک عمل غیر اخلاقی انجام دادند که نشان دهنده مخالفت آنها با اسلام و حکومت اسلامی است اما باید بدانند که هیچکس حق سوء استفاده از آن را ندارد زیرا اساس حکومت جمهوری اسلامی قرآن است. «ان و سنت رسول الله» که در قانون اساسی آمده است و پلیس طبق قانون به وظایف خود عمل می کند و کار می کند و امر به معروف و نهی از منکر توسط این دولت اسلامی بسته نمی شود.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: امت حزب الله پشت اجرای احکام اسلامی هستند و جبهه انقلاب باید هوشیار باشد. در این رویداد شاهد هماهنگی رسانه های صهیونیستی و منافقین بودیم و این حمله تبلیغاتی در سایه هماهنگی آنها صورت گرفت و جبهه انقلاب باید هوشیار باشد و همبستگی ملی و دینی خود را حفظ کند و علیه جبهه رسانه های دشمن اقدام کند. در فضای رسانه های دلسوز.

وی گفت: کسانی که سابقه حمایت از شورشیان را دارند چگونه می توانند پیش از اعلام نتایج، کلماتی را بنویسند که بر فضای التهاب و هرج و مرج در کشور بیفزاید؟ ساکت بودند؟ چرا وقتی دو پلیس در درگیری با راهزنان جان باختند سکوت کردند؟

شاهرخی بیان کرد: در این حادثه نیروی انتظامی مورد ظلم قرار گرفت و توسط دشمنان مجروح شد و دو نفر از فرماندهان انتظامی به شهادت رسیدند. و تحریک به تحریک در این امور توسط هر مسئولی، حتی اگر نماینده مجلس یا کاندیدای نمایندگی مجلس در آینده باشد، ملاک بررسی صلاحیت یا رد صلاحیت آنان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: نباید اجازه دهیم عده ای به ساحت مقدس توهین کنند و به دشمنان بفهمانیم که امر به معروف و نهی از منکر حتی در روزی که سردار سلیمانی نقشه های دشمن را خنثی کرد تعطیل نمی شود. آنها سرگرم شدند و ماهواره هایشان در اختیار داعش قرار گرفت.

وی در بخشی دیگر با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، از پدران، مادران و همسران جانبازانی که هنوز مجروحیت های آن دوران را با جسم و جان خود حمل می کنند، تجلیل می کنیم. قوی و استوار هستند آنها بر این قول می ایستند.

شاهروحی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل افزود: آیت الله رئیسی مواضع روشن ملت ایران را مقتدرانه و به دور از انفعال به جهانیان اعلام کردند و با برافراشتن چهره شهید سلیمانی نشان دادند که نام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی است. بعد از شهادت عزتمندتر است، مؤثرتر است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به 28 ماه صفر خاطرنشان کرد: امروز دنیا بیش از هر زمان دیگری به سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و پیشوایان معصوم نیاز دارد، بنابراین به عنوان شیعیان لازم است که به آن توجه کنیم. آموزه های رهبران در خط مقدم، خطوط کار ما، ما به عنوان مسلمان و شیعه باید آرمان ها و ارزش های اسلام و تعالیم علوی و مصطفی را بپذیریم و به عنوان اسلامی که پیامبر اکرم (ص) در دنیا منتشر کرد ص) به ما آموخت.


دفاع مقدس از موقعیت ملت ایران در مقابل دنیا بود

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد گفت: یاد مرگ انسان را از گناه حفظ می کند و دل را زنده می کند. انسان متقی نیازی به دیگران ندارد و انسان را روشن می کند. دنیا را کوچک جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس موضع ملت ایران در مقابل دنیا بود افزود: دفاع مقدس جنگ حق و باطل بود، کفر جهانی در مقابل ایران ایستاد و ما سلاح و تجهیزات نداشتیم، اسرا از 31 کشور و حدود 80 کشور با ایران در حال جنگ بودند.

امام جمعه بروجر گفت: ایران رهبر الهی مانند امام خمینی (ره) داشت که از کسی نترسید و مقاومت را به ما آموخت. ملت ایران ایمان و وحدت عمیقی داشت و از ولی فقیه و ملت ایران اطاعت بی چون و چرا داشت. آنها با ضریب ایمان دشمن را شکست دادند و امروز ایران یک قدرت بزرگ در جهان است و کشور با نیروهای مسلح قوی و نیروهای بی نظیری مانند سردار سلیمانی قدرتمند است و دشمن در اطراف کشور ما پایگاه های نظامی دارد اما جرأت تهاجم را نداشت.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: ریشه اغتشاشات دشمنان هستند، تلاش می کنند جبهه مقاومت را تضعیف کنند، دشمنان تلاش کردند جلوی راهپیمایی اربعین را بگیرند اما ناکام ماندند.

حسینی تصریح کرد: رئیس جمهور در سازمان ملل سخنرانی جسورانه ای داشت که خشم دشمنان را برانگیخت.

امام جمعه بروجر گفت: درگذشت مهسا امینی همه ما را ناراحت کرد، اما هتک حرمت اماکن مقدس، تخریب اماکن عمومی و بیرون کشیدن حجاب از سر زنان باعث خوشحالی دشمنان می شود. پلیس ایران هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداد، پلیس وظیفه قانونی را انجام داد و مرگ مهسا عمدی بود.» این اتفاق نیفتاد. پلیس آمریکا تعداد زیادی از زنان را به قتل رسانده است. در سال گذشته 985 مورد از افراد آمریکایی کشته شده اند. منتشر شده توسط نشریات آمریکایی آنها می توانند جمهوری اسلامی را تکلیف کنند و مردم بخواهند با فتنه گران برخورد قاطع کنند، قوه قضاییه باید قاطعانه برخورد کند.
وی افزود: از پلیس قدردانی می کنیم و اعلام می کنیم که اگر فردی قصد کشف حجاب را دارد باید برخورد قانونی شود.
حسینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی افزود: ارتباط اولیا و مربیان باید افزایش یابد و به مسائل درسی و معنوی توجه کنند، معلمان به مسائل دینی توجه کنند و دانش آموزان را با مسائل دینی آشنا کنند.
امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: از استاندار تقاضا داریم فرماندار بروجرد را سریعا معرفی کند و از وزیر حراست نیز مدیر حراست بروجرد را معرفی کند، مردم متضرر می شوند، در این هفته رئیس حراست باید شناسایی شود.


روحیه خودباوری و خوداتکایی از برکات پاسداری مقدس بود

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در هدایت بشر، احیای ارزش های انسانی، هشدار به مردم و… کارهای بزرگی انجام داده است. و آن آموزش است.

وی با اشاره به جنبه های رفتاری و اخلاقی پیامبر(ص) افزود: اسلام مترقی ترین و کامل ترین دین است.

امام جمعه کوهدشت گفت: خودباوری، خوداتکایی و تعلیم تکریم به نسل های آینده از برکات پاسداشت مقدس است و امروز کشور آنقدر قدرتمند است که کشورهای خارجی جرأت حمله نظامی به ما را ندارند.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید حراست مقدس رسانه ای داشته باشیم زیرا دشمن جنگ رسانه ای و مجازی را علیه ما آغاز کرده است.

طهماسبی گفت: سفر رئیس جمهور به سازمان ملل متحد برای ابلاغ مواضع جمهوری اسلامی، خنثی سازی جنگ رسانه ای و رساندن پیام به ملت مقاومت ایران و… مشکل بسیار بزرگی بود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: حفظ ارزش ها و اخلاق از وظایف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است و همه به وظایف خود عمل می کنند.دشمنان جنگ احزاب رسانه ای را آغاز کردند.

وی ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر دشمنان انقلاب گفت: هجمه رسانه ای دشمنان بیرونی و عدم بصیرت داخلی مشخص از برنامه ریزی و طراحی از پیش تعیین شده علیه ایران است، اما ملت ایران بسیار مراقب و مراقب است، همچنان مدافع است. از آرمان انقلاب اسلامی

طهماسبی گفت: می دانیم که دشمن اصلی ما آمریکای جنایتکار و صهیونیسم خونخوار است و شعار اصلی ما مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است و اعتقاد راسخ داریم که ملت ایران همیشه سربلند و پیروز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید