ملت ما به دشمنان نهی بزرگ گفت/ انقلاب اسلامی مدل جدید جایگاه زن را به جهانیان نشان داد.


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919408

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: انقلاب اسلامی در حوزه زنان حرفی نو، نگاهی نو و تحول آفرین پیش روی بشریت قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران (دوم آذرماه) ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: در آستانه دوم ماه جمادی هستیم که امیدواریم این امر محقق شود. ماه برکت، سلامتی، امنیت، ایمان و رحمت برای همه عاشقان حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س) باشد. ماه تقدیم به حضرت زهرا سلام الله علیها، زیرا آغاز این ماه، ماه شهادت و پایان ماه ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها است و این مجموعه روزها و شبها، فرصتی است برای ابراز ارادت به فضای مقدس. بانوی دو عالم حضرت زهرا عطار خاکسترش در آرامش باد.

وی افزود: از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شده است، 2 آسیب در تاریخ اغتشاشات 3 ماه اخیر مهمتر و برجسته تر است. اولاً تجاوز به مقدسات و بی احترامی به جایگاه زن به ویژه با زیر پا گذاشتن فضای شخصی عفاف و حجاب. جاهلیت مدرن به رهبری آمریکا و صهیونیسم بین المللی بسیار پیشرفته تر از جاهلیت اول است، آنها استاد و متخصص سرکوب زنان و زنده به گور کردن هویت زن هستند، اما این بار با پرچم آزادی زن و حمایت از حقوق زنان و با ترفندهای شیطانی. از خود زنان

علی اکبری ادامه داد: اولین قربانی این ابر جنایت یک زن غربی بود که بنیان خانواده غرب را سست کرد و این سیل اساسی را به کشورهای دیگر اعم از آمریکای لاتین و آفریقا و بخش هایی از آسیا راه داد و خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. ، به جز جایی که فرهنگ های محلی مقاومت کردند.

وی افزود: در مناطق اسلامی ایران عزیزمان به برکت انقلاب اسلامی موج دگرگونی هویت زنان که از دوران ستمشاهی آغاز شد و در برنامه های رسمی این رژیم کثیف ستمشاهی قرار گرفت متوقف شد و با برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی (ص)، بازگشت به هویت فاطمی در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: انقلاب اسلامی پیامی نو، نگاهی نو و تحول آفرین در عرصه زنان به بشریت داد و این نگاه جدید در اکثریت کنشگری زنان مسلمان ایرانی عینیت یافت و این نمونه درخشان غرب را به چالش کشید. منطق و سومین مدل زن را در مقابل الگوهای شرقی و غربی ارائه کرد. این تعبیر زیبا از رهبر فرزانه و قادر متعال ماست که زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را در چشمان زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود. عفیف و محجبه و نجیب و در عین حال در متن و در مرکز بود. می توان قلعه خانواده را پاک نگه داشت و استحکامات جدیدی در عرصه سیاسی و اجتماعی ایجاد کرد و فتوحات بزرگی به ارمغان آورد.

وی افزود: این الگوی درخشان، منطق حاکم غربی در مورد زنان را به چالش کشید و توجه جهانیان به ویژه زنان تحصیلکرده در دورترین نقاط جهان در شرق و غرب را به خود جلب کرد و با استعمار و استثمار غرب در موضوع زنان مقابله کرد. .

حاج علی اکبری تاکید کرد: اگرچه تا تحقق این الگوی اصیل و استثنایی سوم و پاکسازی فرهنگ ایرانی از شبهات و آلودگی های فرهنگ غرب که در دوران ستمشاهی ریشه دوانده بود راه درازی در پیش داریم، اما آنچه تاکنون بوده است. در 40 سال گذشته هویت زن و رشد و کمال شخصیت آنها اقدامی بزرگ، فرخنده و مبارک بود و برای غربی ها نیز کابوس بود که منطق خود را در مورد زنان با درخشش و درخشش او باطل و مغلوب می دیدند. منطق انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی.

حاج علی اکبری یادآور شد: در حوادث اخیر شاهد تلاش گسترده برای تعرض به منطق اسلامی به زنان بودیم که البته از اول انقلاب شاهد این معضل بودیم اما در حوادث اخیر دیدید که همه شیاطین را بسیج کردند. و تمام توان خود را به کار گرفتند، عناصر خود فروخته را وارد میدان کردند و فریب خوردگان را برای قیام بر منطق اسلامی و ضربه جبران ناپذیری به اوباشگری ملت ایران در مسئله زن و خانواده وارد کردند.

وی تصریح کرد: علیرغم شنیدن یک نه بزرگ از سوی جامعه زنان و دخترانمان، خلأهای فرهنگی و ضعف های ساختاری در آموزش و پرورش و آموزش عالی و رسانه های دیداری و شنیداری و توهین به مقدسات در فضای مجازی آسیب های قابل توجهی به این بخش وارد کرده است که در چنین شرایطی وجود دارد. همچنان امید به فاطمه زهرا علیهاالسلام است و اکنون که فاطمه می آید معجزه یاد و ذکر و توجه به حضرت فاطمه علیها السلام در ماهی که در آن عروج می کند و عرش زهره غروب می کند. معجزه فاطمه اتفاق افتاد، خواهیم دید.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در فاطمیه امسال همه زنان به اصل و هویت فاطمی خود باز می گردند و با کانون اصلی عصمت و پاکی و حیا و تنها با انوار نورانی حضرت زهرا(س) تجدید عهد می کنند. تاریکی جهل مدرن شکسته خواهد شد.

وی بیان کرد: زنان ما در ایام فاطمیه با تکیه بر مکتب فاطمه زهرا(س) به قضاوت جاهلیت امروزی به ویژه در امر زن و خانواده خواهند پرداخت و فهرست بلندبالای جنایات علیه زنان را با اراده به نمایش خواهند گذاشت. خدایا پرچم آزادی زنان به نام صدیقه طاهره برافراشته می شود. آنها همچنان آن را بالا نگه خواهند داشت، اما دومین آسیبی که در ناآرامی های اخیر به جامعه ما وارد شد، ایجاد آشفتگی های عاطفی و قطع ارتباط عاطفی در جامعه ما بود.

وی افزود: تنها با برادری، عشق و اتحاد می توان به آرمان های بزرگ الهی پی برد و این هدیه بزرگ را در دوران انقلاب از خداوند دریافت کردیم و این برادری در دفاع 8 ساله و در حوادثی مانند سیل و زلزله و کرونا نمود پیدا کرد. دیدی چقدر مردم قربانی داشتند. جامعه غربی از روحیه سرد و فقر شدید عاطفی رنج می برد و به شدت به جامعه ما حسادت می ورزند و در مقابل این حقیقت الهی، کار کشورهای غربی و انگلیس تولید نفرت، دعوا، درگیری و فحاشی در جامعه است و متخصص هستند و کارشان این است. برای تولید تقسیم این تخصص شیاطین است و استاد این کار هستند و هر جا وارد می شوند مردم را می کشند و با ایجاد درگیری بر مردم جهان مسلط می شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: شیاطین با برنامه ریزی دقیق این بار به میدان آمده اند تا به ملت آسیب برسانند و دولت و مردم را بکشند و نیروهای امنیتی و قومیت ها را نسبت به یکدیگر بدبین کنند. این یک مثال در آخرین فتنه ها را دیده اید آورده شده است. آنها با دروغ پردازی های نجومی و استفاده از اراذل و اوباش مزدور و استفاده از سلاح سرد و گرم و مواد افیونی و با سوء استفاده از نقاط ضعف مشکلات اقتصادی ما وارد میدان شدند، اما در اهداف شوم خود و ملت خوب ما شکست خوردند. یک نه بزرگ به آنها گفت، اما متأسفانه صدمات زیادی به الفت و جامعه ما وارد شد. دیدید چقدر زندگی ما را در خانواده هایمان تباه کردند.

وی افزود: نزدیکترین راه و چاره فرهنگ ما پناه بردن به مادر است و مادر مرکز عشق است، بانوی هر دو جهان، هر چه داریم از اوست و جامعه ما باید با یاد و خاطره محشور شود. از مادر و به لطف حضرت فاطمه زهرا (س) برای این دردها استفاده شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه آذرماه، ماه خاطرات و رشادت ها و ایام بزرگ خداوند برای ملت ما است، گفت: آذر ماه دفن ده ها میلیون حاج قاسم عزیزمان بود. عزیز حاج قاسم یادآور تمام فضایل ملت ماست و خودش یک ملت بود. ایشان از نظر رهبری ملی‌ترین و امت‌ترین شخصیت زمان ما و مظهر تلاش، مجاهدت، اخلاص، ایثار، شجاعت، دیپلمات قوی، دوست صمیمی و عاشق شهدا بود و به آنچه که می‌رسید دست یافت. مطلوب، یعنی شهید شد و بعد از شهادت هم حج شد، او قاسم است و با شهادتش در میان جامعه ما حضور دارد و به مقاومت و عفاف و پاکی و عشق دعوت می کند و قویتر است و موثرتر از قبل از شهادتش.

وی افزود: یاد و خاطره حاج قاسم وصیت نامه ایشان است که برخی گفتند ولایت بوده و وصیت نامه نیست. این عهد سرشار از نور و رمز و حماسه و صبر است و چقدر راه را برای امروز می گشاید. این وصیت کمک می کند ایران و امام خمینی بزرگوار و حضرت خامنه ای را دوباره ببینیم. چقدر این اراده و گنجینه علم و محبت خداوند مثمر ثمر است.

وی تاکید کرد: به لطف خدا امروز شاهد عبور پیروزمندانه ملت صبور ایران از محیط یک فتنه خطرناک و شاهد شکست شرم آور استکبار و نفاق کوردل هستیم. فقرای رسوا چه فکر کردند؟ در زمستان سرد و یخبندان به بدنامی افتادند. این شورش خطرناکی که با مثلث شوم غرب، عرب و عبری و با سازماندهی جنگ برای کند کردن چرخ پیشرفت بر ملت ما وارد شد، به فضل الهی مثل قبل شکست خوردند. هر چند صدمات زیادی وارد کردند. از اتاق فکرهای شیطانی آنها خبرهایی می رسد که می گویند ما شکست خوردیم و عواملشان از درون فریب داده اند و چقدر دلار و هزینه خرج کرده اند و چقدر امکانات داده اند اما شکست خورده اند و ملت ما پیروز شده است.

وی افزود: ملت ما علاوه بر سختی های معیشتی، صبور بود و صحنه های وحشت و برادری داعش را تحمل کرد و در صحنه های لازم حاضر شد و با امنیت همکاری کرد و به شهادت رسید و در تشییع جنازه حماسه آفرید. شهدا و 13 آبان مختلف آن را کور چشم دشمنان آفریدند و پای شهدا و رهبری عاشقانه ایستادند.

وی افزود: اکنون که گرد و غبار فتنه فرو نشسته است، باید مشکلات را عمیق‌تر بررسی کرد و آسیب‌ها را دقیق‌تر ارزیابی کرد، نقاط ضعف را بررسی کرد و مشکلات داخلی را تحلیل کرد. با مسئولان، نخبگان و مردم باید هوشیاری خود را افزایش دهیم و مراقب دسیسه های جدید دشمنان زخمی باشیم.

وی در پایان گفت: در هیاهوی این ناآرامی‌ها صدای صاحبان اصلی انقلاب و کسانی که در این چند ماه تحت فشار سنگین زندگی قرار گرفته‌اند و گرانی‌های افسارگسیخته را تجربه کرده‌اند و وعده‌هایی در این زمینه به گوش می‌رسد. مسکن کمتر شنیده می شد، اما وضعیت فرق می کرد و در هیاهوی اخیر ظلمی مضاعف در حق جامعه ما انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید