محکومیت 4 میلیارد قاچاقچی دام در آذربایجان غربی


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898697

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اعلام کرد؛

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی گفت: قاچاقچیان احشام در استان به پرداخت چهار میلیارد و 166 میلیون ریال محکوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار داشت: ماموران ایستگاه روحتر شهرستان سلماس هنگام کنترل خودروهای عبوری به کامیونی که از تبریز به سمت شهر سلماس در حال حرکت بود مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو، 19 راس دام زنده را کشف و به دلیل نداشتن مجوز حمل و گواهی بهداشتی از مراجع قضایی به ظن قاچاق، توقیف کردند. نظر حقوقی را جهت بررسی به اداره امور جنایی شهرستان سلماس ارسال کردند.

مدیرکل زندان دولتی استان آذربایجان غربی بیان کرد: متهم از سوی شعبه یکم برای رسیدگی به قاچاق کالا در شهرستان سلماس فراخوانده شد و در شهادت خود ضمن قبول مالکیت کالای مکشوفه اظهار داشت: دام را از یزد خرید و به دلیل قطع شدن سامانه مجوز دستی، M و پلاک دریافت کرد. در دست ما بود و روی گوش حیوانات نصب نشده بود و من آن را برای کشتن بر خلاف مجوز به شهر سلماس بردم و ضبط کردند.

وی گفت: از این رو موضوع را از اداره کل دامپزشکی استان استعلام کردم که مرجع مذکور در پاسخ اعلام کرد: اولاً دام های به نمایش گذاشته شده در زمان کشف فاقد پلاک بوده و 15 پلاک غیرمرتبط داخل کیف حمل می کردند و ثانیاً دام های به نمایش گذاشته شده در زمان کشف فاقد پلاک ثبتی بودند. ، توسط در زمان افتتاح یک پروانه دستی ارائه شد که در تعداد و نوع دام مطابق با تعداد و نوع دام های عرضه شده نبود، لذا شعبه پس از انجام تشریفات قانونی و با عنایت به غیر -ارائه هرگونه اسناد و مجوز حمل و نگهداری، خرید و فروش و همچنین عدم ارائه گواهی حمل دامپزشکی مشخص شد که خرید، فروش، حمل و یا نگهداری کالای موضوع قاچاق به صورت قطعی است و غیر قابل انکار و علاوه بر مصادره دام های کشف شده به پرداخت 4 میلیارد و 166 میلیون ریال جزای نقدی به نفع دولت محکوم شد.

نجف زاده در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ارتباط با قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir و تلفن 135 تعزیرات استان و یا از طریق شماره تلفن 110 پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اطلاع دهند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید