محیط آموزشی دیگر دغدغه / کمک مالی برای کمک به افزایش بینش فکری دانش آموزان نیست


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836899

رحیمی بک گفت: مشکل اصلی امروز جامعه ما فضاهای آموزشی نیست، بلکه مشکل اصلی تامین غذای فکری برای نسل آینده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: هر دو گروه ارزشمند هستند که کارگران در حوزه چیزی وجود داشته باشند که از نظر جسمی وجود ندارد و معلمان در آن برجسته باشند. قلمرو اندیشه، معنویت.» و اندیشه و آنچه خداوند در وجود انسان قرار داده است.

وی افزود: آموزه های عالی مکتب ارزشمند اسلام جایگاه معلم را چنان به وضوح بیان می کند که خداوند خود را اولین معلم و معلم بشریت نامید و پیامبر و رسالتش را با تمام عظمت معلمی مبعوث کرد و این یعنی وظیفه معلم “سخت و سخت است.

رحیمی نژاد گفت: واژه معلم دارای معانی گسترده و جامعی از جمله تدبیر، مدیریت، خلاقیت، ابتکار، دانش، جامعیت و دیگر صفات متعالی انسانی است که دلیل بعثت انبیا و اولیای الهی و الزام معلم به عمل است. توانایی های بالقوه انسانی هستند و بنابراین با هیچ چیز قابل مقایسه نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ما در دنیایی هستیم که مادیات را پذیرفته و معنویت را رها کرده، علم مرا پذیرفته اما یزکیهم را فراموش کرده، علم را پذیرفته و دین را رها کرده و در نتیجه مورد هجمه قرار گرفته ایم و با جنگ فرهنگی و فرهنگی سختی مواجه هستیم. .

این مسئول بیان کرد: آموزش و پرورش با گستره کاملی که دارد یک دست است و تنها دست همیشه صدا ندارد و همه باید کمک کنیم تا در انتقال فرهنگ اسلامی و دینی خود موفق تر باشیم.

رحیمی نژاد گفت: باید تعریف جدیدی از تربیت داشته باشیم، مرزهای دیگر برداشته شده و تقوا برای تربیت دینی کارساز نیست و با دور نگه داشتن فرزندانمان از محیط های آلوده نمی توانیم آنها را تربیت کنیم، هرچند تقوا برای دوران کودکی مفید است، اما وقتی رشته ما را ترک می کنند و در جمع دوستان، جامعه، شبکه های مجازی و آشنایان هستند، این دیگر یک راهبرد نیست و باید برای تقوا تلاش کنیم، یعنی طوری تربیت کنیم که قابل تشخیص باشد. خوب یا بد، در محیط آلوده واکسینه می شوند و می توانند بصیرت لازم را داشته باشند و به عادات متوسل نشوند و نیازی به دینداری ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بگذارید بچه ها فکر کنند، بحث کنند و نقد کنند، آن وقت می توانند حوادث و آلودگی ها را بدون کوچکترین آسیبی به آنها منتقل کنند.

وی با قدردانی از خدمات و اقدامات ارزنده خیرین مدرسه ساز اذعان داشت: مشکل اصلی امروز جامعه ما فضاهای آموزشی نیست، بلکه مشکل اصلی تامین غذای فکری برای نسل آینده و در این راستا وقف در این امر خیر است. و سنت ارزشمند، غذا و اندیشه فکری، تربیتی و معنوی.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان از اولیای دانش آموزانی که در زمان شیوع بیماری عروق کرونر شکاف بین معلم و دانش آموز را پر کردند و همچنین از معلمان عزیزی که در این شرایط خاص آموزش را رها نکردند و یاد نگرفتند خواستند. خلاقیت، نوآوری و ابتکار خفه شو، ممنون و سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید