مخالفت روسیه با قطعنامه سازمان ملل در مورد غرامت به اوکراین


ساعت: 16:15
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911185

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) با ابراز مخالفت روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد پرداخت غرامت به اوکراین، گفت که مسکو این سند را نمی پذیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر الزام روسیه به پرداخت غرامت به اوکراین برای آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس با واکنش تند کرملین همراه شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) با ابراز مخالفت روسیه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره پرداخت غرامت به اوکراین، گفت که مسکو این سند را نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در کرملین توضیح داد: «تصمیمات [غرب] برای پرداخت غرامت [توسط روسیه] اوکراین چیزی جز تلاش برای دزدی نیست [اموال روسیه] با استفاده از پلت فرم سازمان ملل متحد.

وی با بیان اینکه روسیه قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل را “غیرالزام آور” می داند، گفت: ما قاطعانه با قطعنامه سازمان ملل برای پرداخت غرامت به اوکراین مخالفیم.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از روسیه برای از سرگیری مذاکرات با اوکراین، گفت: ما میز مذاکره نمی بینیم. «با توجه به عدم تمایل کیف به مذاکره، ما به تلاش برای دستیابی به اهداف خود در اوکراین از طریق عملیات نظامی ادامه خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف همچنین درباره یکسان سازی آرای کشورهای مختلف در مجمع عمومی سازمان ملل درباره قطعنامه پرداخت غرامت به اوکراین گفت: مواضع کشورهای دوست در خصوص رای گیری در مجمع عمومی را به دقت رصد می کنیم.

وی همچنین از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در مورد گزارش های مربوط به دیدار ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آنکارا خودداری کرد و گفت: چیزی وجود ندارد. در مورد محتوای این مذاکرات بگوییم، آن را نداریم».

دیدگاهتان را بنویسید