مدرسه امام حسین (ع) دانشگاه بزرگ بشریت و مسیر عزت و سربلندی ملت هاست.


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 1401/05/14
کد خبر: 1888050

دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی گفت: نتایج سفر رئیس جمهور به استان که شامل 220 طرح مهم بود باید از سوی مسئولان استانی با جدیت پیگیری شود و مسئولان با جدیت پیگیری کنند. پیگیری وعده ها و مصوبات سفر هیئت دولت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه اولین مبنای پیشرفت، کمال و کمال است، گفت: سعادت انسان و جامعه پارسا این است بندگی و بندگی، گفت: تقوا، عشق و خواست خدا مهمترین دلیل شیرینی شهادت برای یاران سیدالشهدا (ع) در حماسه است. عاشورا و حق برای عاشورا تقوا و امیر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: باید جامعه اسلامی را با تقوای حفظ و تعظیم شعائر اسلامی زینت بخشید و از این رو مجالس امام حسین (ع) باید پر رونق و سرشار از معرفت و شور حسینی باشد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با قیام امام حسین (ع) شکل گرفت و برای زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمد، گفت: راه و مکتب امام حسین (ع) است. ) راه عزت، سعادت و مایه افتخار ملت ایران است و امروز جوانان باید با سیره و مکتب حسینی آشنا شوند.

وی با اشاره به مکتب امام حسین (ع) گفت: مقاومت و مخالفت با ارزش‌های اسلامی یکی از شاخصه‌های مکتب حسینی است و ملت ایران امروز با تکیه بر زندگی امام حسین (ع) او پیشرفت را فتح می کند و بر سر سفره امام حسین (ع) افتخار می کند.

امام جمعه اراک سیره حسینی (علیه السلام) را سخاوتمندی در همه شئون زندگی بیان کرد و افزود: اسلام دین کرامت است و قرآن کریم همه را با کرامت خوانده است و از این رو کرامت رکن مهمی است که باید در همه برنامه ها گنجانده شود. توجه داشته باشید

وی با تاکید بر عظمت مراسم محرم و توجه به کرامت گفت: رعایت شئونات اسلامی باید در همه برنامه ها مدنظر قرار گیرد و تعالی شعائر الهی عظمت برپایی مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. درود خدا بر او که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: بقای نهضت اسلامی به برکت امام حسین علیه السلام است و برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) نشان از بقای قیام و فرهنگ مردم دارد. حسین در جامعه

وی قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را یک ضرورت مهم برای آحاد جامعه خواند و تصریح کرد: مشکلات کشور با برنامه ریزی انقلابی و روحیه جهادی قابل حل است و امروز رمز پیشرفت و موفقیت کشور گام دوم است. تلاش ها و تلاش های جهادی که باید در سایر بخش ها انجام شود تا طنین انداز شود.

امام جمعه اراک تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ جهادی و انقلابی در کشور یک ضرورت مهم برای جوانان است و لازم است با موفقیت در گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

وی با اشاره به وقوع سیل هفته گذشته و تسلیت به خانواده هایی که در این حادثه عزیزان خود را از دست دادند، گفت: اقدامات و خدمات گروه ها و نهادهای مختلف برای مدیریت بحران سیل قابل تقدیر است و از همه عوامل قدردانی می کنم. “در سیل آهنگران از شما متشکرم.

دری نجف آبادی با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی گفت: نتایج سفر رئیس جمهور به استان که شامل 220 طرح مهم بود باید از سوی مسئولان استانی با جدیت پیگیری شود و مسئولان با جدیت پیگیری کنند. پیگیری وعده ها و مصوبات سفر هیئت دولت.

وی با اشاره به تاکیدات مهم سفر رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک نیازمند اقدام عاجل و راهکارهای سریع دولت است چرا که شرایط اقلیمی اراک به هیچ وجه قابل قبول نیست.

امام جمعه اراک با اشاره به مصرف بی رویه بنزین و انرژی در کشور و لزوم صرفه جویی در مصرف برق گفت: مصرف گرایی آفت بزرگی در کشور است و نیازمند صرفه جویی و فرهنگ سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته شاهد تشییع پنج شهید مدافع حرم بودیم که از یاران سلیمانی و جبهه مقاومت بودند و از جمله این شهدا سردار بصیر، شهید عبدالله اسکندری بود و یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می داریم. و همه شهدا شهدای مقاومت مظهر غیرت و جوانمردی و تداوم نهضت اسلامی هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید